Hej på er, är ni pepp på att December närmar sig? Det är jag! Ser fram emot att göra lite fint här hemma inför advent och December är också sista månaden på min mammaledighet. Jag känner mig riktigt taggad inför att börja jobba! Att få lite "egentid", komma in i rutiner, träffa kollegor och få chansen att längta lite efter Klara om dagarna ska bli helt underbart <3
 
Här hemma har det stått lite still ett tag. Sommarens takbyte hängde liksom över oss även under hösten och det är fortfarande lite småfix kvar som att sätta panel ute och fixa smygar på insidan om våra nya takfönster.
För någon helg sedan fick vi dock ett ryck och drog igång med att riva ner ett innertak på övervåningen så vi försöker satsa på att bli färdiga där innan jul, men vi får se. Till våren hoppas (peppar peppar) jag att vi kan dra igång med lite renovering på nedervåningen, äntligen! Vi böjar nog isåfall i vardagsrummet, så den här vita tapeten som ni ser på bilderna (som sitter i matsalen) får kanske hänga med ett tag till.
 
På det nya sidobordet som jag köpte till mig själv i 30-årspresent i somras står ett litet stilleben just nu och ljusstaken "Gloria" från Klong passar så fint där i kombination med tavelväggen tycker jag, håller ni med?
 
Det var lite Novembertankar ifrån mig, kul att många hänger kvar här fastän jag uppdaterat bloggen lite för sällan. Kram på er <3
 
Foto: Sofia Sjöberg
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress