När vi började planera vilken typ av säng som lilla Klara skulle sova i så var jag ganska fast besluten om att jag ville ha en lite finare säng som man blir glad av att titta på. Dock hade vi inte någon jättelust att lägga uppåt 7000-8000 kr för en ny säng så jag bör började bevaka Blocket på sängar från Stokke och Sebra. Till slut hittade vi en begagnad Stokke Sleepi för en rimlig peng så vi slog till.
 
När vi köpte den så var den träfärgad, som träslaget Bok tror jag, men det nöjde ju inte jag mig med så jag satte igång att slipa och grundmåla hela rubbet. Vi valde att måla sängen ljusgrå (S2002-Y) då det känns tidlöst plus att märken och små dammkorn inte syns lika tydligt.
 
Det var några timmars jobb att måla alla runda ribbor kan jag lova, när jag stod där i värmen under sensommaren höggravid. Men ändå, så värt det när den blev så himla fin!
 
 Foto: Sofia Sjöberg
 
Anonym

Väldigt smakfullt! Inspirerande!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress