Den här veckan tipsar jag om att måla lerkrukor på inspirationssidan Idéfabriken. Jag fyndade några lerkrukor på loppis för 15 kronor styck som jag kände för att sätta lite färg på, så jag målade hela enkelt med lite överbliven väggfärg i en grå kulör. Visst blev det himla fint? :) Nu är jag sugen på att sätta tänderna i några fler lerkrukor som står och skräpar här hemma!
 
Foto: Sofia Sjöberg för Nordsjö Idé & DesignIdéfabriken
 
Villa Grön

Vad fint! Har själv gjort det här hemma tidigare och det blir verkligen snyggt!

erikasblogg.se

Men jaa vad fint! Och vilket enkelt sätt att förnya. Måste härmas! :) Kram!

jannice

Ur snyggt. Har länge vela måla lerkrukor i grå färg. Vad använde du för färg kod/färgmärke mer än väggfärg?

Svar: Jag använde lite överbliven väggfärg från Nordsjö. Kan dock tipsa om att Panduro har en färg som heter Vintage Paint som lämpar sig ännu bättre för krukmålning :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress