För ett tag sedan förnyade jag en gammal frukostbricka som jag hade liggandes på vinden. Jag valde att använda ett mönster ur Boråstapeters nya kollektion Scandinavian Designers 2.
 
Gör såhär:
  • Mät ut måttet på tapetbiten och klipp ut. Tänk på att försöka få det symmetrisk om det
    är ett grafiskt mönster, är det ett slingrande blommönster så spelar det mindre roll.
  • Stryk ut ett tunt lager med det lim som tillverkaren rekommenderar för tapeten.
  • Tryck dit biten och var noga med att få ut alla luftbubblor!
  • Låt torka ordentligt innan användning.

 

 
Foto och styling: Sofia Sjöberg för Nordsjö Idé & Design / Idéfabriken
 
Camilla

Ifall någon funderar så såg jag att de finns hos Biltema för en billig peng :) Och tack för tipset!

http://www.biltema.se/sv/Hem/Kok/Servera-och-ata/Baddbricka-2000032278/

Svar: Där ser man! Tack själv för tipset!
Sofias Inredning

Wilma

Åh vilken fin blogg du driver!! Kom in och titta på min inredningsblogg! Kram Wilma

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress