Jag har en Elefantöra här hemma som har växt sig riktigt stor. För ett tag sedan började det växa ut små sticklingar vid sidan av själva "kroppen" på växten. Jag lät sticklingarna växa sig lite större innan jag skar av dem med en kniv. Nu har de mellanlandat i små vaser så att de ska få rötter innan jag planterar dem vidare i små krukor. Att det här med växter, plantering och odling skulle ligga mig så varmt om hjärtat - det kunde jag faktiskt inte tro för bara ett år sedan.
 
Har ni provat att ta sticklingar på Elefantöra någon gång?
 
Foto: Sofia
 
 
Yohanna af Skovde

Har inget elefantöra ens. Men har precis fått mina gröna växter att överleva (med hjälp av blöjor) så det blir nästa projekt att köpa flera olika. Kanske att fingrarna blir så gröna så jag kan greja med sticklingar :)

Sofi

Jag har aldrig provat att ta sticklingar på Elefantöra, men det ser ju så fint ut! Jag har mest hållit mig till kryddor, men håller med om det att det här med växter och sånt är himla mysigt! :)

Prettyhomeblog

Hej Sofia,

Ville egentligen bara titta in och saga att jag gillar verkligen din blog! Superfin! :) :) :)
MVH
Berith

Elisabeth

Åh fint!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress