I somras påbörjade min underbara mamma ett väldigt tidskrävande projekt. Jag beställde nämligen en virkad pläd i ett zickzackmönster varvat i olika tjocklek och färger. Det blev basfärger i vitt och två gråa nyanser plus två accenter i en pudrig rosa ton och en grönblå. Häromdagen blev den helt färdig och jösses vilket grymt jobb hon gjort! Den blir perfekt för mysiga kvällar i soffan och jag fullkomligt älskar den!
 
Vad tycker ni, visst är den helt underbar?
 
Jag passar på att önska er alla en riktigt härlig helg! Själv står det tak- och trapprenovering på schemat.
 
 
"Marmorbrickan"  var ett utav ganska få DIY-projekt jag gjorde under förra året. En bricka jag köpt på loppis för en femma fick lite dekorplast i marmormönster på sig och vips, så var det en helt annan bricka.
Den lilla glaskupan är ett fynd från min senaste loppisrunda.
 
Foto: Sofia
 
 
frupastell

Pläden är verkligen jättefin! Vilket jobb! Trevlig helg!

Svar: Tack, och detsamma :)
Sofias Inredning

erikasblogg.se

Men HJÄLP vad fin!! Kanske skulle sätta min mamma på ett liknande projekt :) Hon stickar med en massa. Kram och ha en fin helg!

Svar: Hehe ja man kan ju iallafall fråga snällt ;) Tacl Erika!
Sofias Inredning

Tina

Riktig snygg och helt rätt trendigt. Trodde innan jag läste att det var en köpt fin designerkläder av känt märke. Ack så fel jag hade...hehe! En massa kredit till din duktiga mamma! :-)

Trevlig helg!
/Tina

Svar: Hehe ja där ser man ;) Tack Tina!
Sofias Inredning

Mikaela

Wooow vad fin! Åh, ska fråga min mamma om hon kan virka något liknande :)

Svar: Tack! Ja men gört! ;)
Sofias Inredning

Den där Victoria

Åh så fin pläd, vilket hantverk

Svar: Tack Victoria! :)
Sofias Inredning

Anonym

Stiligt :)

När Annie fotograferar i Kalifornien

Jisses så duktig och tålmodig mamma du har!! ;-)

Svar: Ja verkligen :)
Sofias Inredning

Hanna

Vilken pläd, och vilken mamma! Superfin! :)

Svar: Ja men eller hur ;) Tack Hanna!
Sofias Inredning

camilla å

Ens mammas pläd är bättre än någon annan designpläd! 👌

Svar: Kunde inte sagt det bättre själv! ;)
Sofias Inredning

Linda - Design Concept

Otroligt fin! Vilket toppenjobb hon gjort, din mamma:)

Svar: Tack Linda! Ja, jag är mäkta stolt måste jag säga :)
Sofias Inredning

Lina

Hej! Vilken otroligt fin! Skulle man kunna få veta vad hon använt för mönster..?

Hemmakatten

Otroligt fin pläd och smart DYI med brickan. :) Alltid lika inspirerande att kika in på din blogg.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress