På våran ytterdörr hänger en krans som jag klätt i enris men jag ville även ha en krans på väggen inne i vardagsrummet. Jag är ju inte så mycket för julpynt utan håller mig hellre till det gröna och neutrala - därför ville jag göre en väldigt enkel krans. Jag köpte helt enkelt en stabil metallring, men du kan ju lika gärna vira några varv med rejäl ståltråd för att få samma funktion. Sedan virade jag helt enkelt bara fast eukalyptuskvistar med en tunn grön ståltråd, vilket var lätt som en plätt och fort gick det också! Om kransen ser fin ut även efter jul så får
den nog hänga kvar här inne för jag är lite sugen på att hänga den på väggen bakom sängen :) Vad tycks?
 
Foto: Sofia Sjöberg
 
Anonym

Var hittade du metallringen? 😊

Svar: I blomsterbutiken :) Kolla Blomsterlandet!
Sofias Inredning

Vajb

Jättefin!

Emm

Fantastiskt fint! Var är fina gråa stjärnan ifrån?

Svar: Det är en gammal goding från House Doctor! :)
Sofias Inredning

Anna

Hej! Jag googlar runt men kan inte hitta en sådan metallring att köpa någonstans. I vilken blomsterbutik hade du köpt din? Tack!

Svar: Jag köpte den på Blomsterhaga i Alingsås, men det är möjligt att den hörde till julsortimentet!
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress