Tidigare i våras var jag och mamma på second hand i Vårgårda och då sprang jag på ett fint litet runt sidobord med rottingdetaljer. Trots att det saknades en glasskiva till bordet slog jag till då jag såg en stor potential i det. Efter lite slipning och tvättning grundade jag med Original Häftgrund och strök sedan två lager med Ambiance Superfinish 40 från Nordsjö, denna gången i en neutral ljusgrå kulör S2000-N.
Istället för att pensla med en riktigt fin lackpensel, som jag brukar göra, valde jag att använda en fin lackroller. Eftersom det var så mycket rotting så hade det blivit alldeles för jobbigt att penselmåla hela den ytan och med en roller gick det faktiskt supersmidigt!
Till sist så beställde jag en rund glasskiva och jag kan ju säga att glasskivan blev dyrare än vad bordet och färgen kostade tillsammans. Men det var det värt för jag är himla nöjd med resultatet! :)
 
Före/Efter
Foto: Sofia

Viktoria

Bordet blev jättefint!

Vajb

Så snyggt det blev! Den där rottingdetaljen var verkligen läcker.

Mikaela

Så fint det blev!

Anette

Så kul när det blir så fint!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress