26 september 2014

Favoritrummet

Hemma på Bygatan

Det här är nog ändå mitt favoritrum i huset, matsalen. Kanske inte som den ser ut just nu, med bitvis bruna lister och den där medaljongtapeten. Och just den där medaljongtapeten som alla verkar tycka är helt underbar utom jag. Jo visst den är fin, men inte alls min grej, så den kommer tapetseras över med något som känns lite mer "vi" och som funkar att hänga tavlor på.
Det jag gillar med det här rummet är att det känns så rymligt och då speciellt med det stora fönstret på långsidan. Sen älskar jag verkligen matsalsbordet som jag fixat till och då speciellt i kombination till alla vackra böjträstolar.
 
Foto: Sofia
 
 
 
Småstadsfrun

Jag tror minsann att jag håller med "alla andra" för jag gillade också den där tapeten ^^

Annika

Var har du köpt det fina vitrinskåpet?

Svar: Det är ett blocket-fynd som jag målat! :)
Sofias Inredning

Hanna

Så fint ni har fått det! Tycker inte alls att tapeten "stör" men jag är säker på att det kommer bli toppenfint när du får välja precis den tapet/färg du själv vill ha :)

Lisa

Så himla fin färg på bordet! Har du möjligtvis något färgnummer?=)

Lisa

Så himla fin färg på bordet! Har du möjligtvis något färgnummer?=)

Svar: s3005-g20y :)
Sofias Inredning

Fanny

Härligt det är att få följa med i er "lilla resa" i nya huset! :)

Alexandra

Himmel och pannkaka vilken fin fotogen lampa. Var har du köpt den?

Svar: Tack, jag älskar den också!Den kommer från Klong! Kolla på t.ex Rum21, Svenssons i Lammhult m.fl :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress