För ett bra tag sedan inhandlade jag en söt liten pall på loppis för en femtiolapp. Pallar är alltid bra att ha, antingen som extra sittplatser eller som små avlastningsbord. Faktum är att jag nyligen har renoverat två till, men mer om det i ett annat inlägg.
 
Jag ville göra pallen lite mer speciell än att bara måla den i en och samma kulör, så jag valde helt enkelt att använda mig av två kulörer. Allt du behöver är alltså två olika färger, en pensel och lite maskeringstejp. Sen är ju såklart underarbetet A och O. Jag slipade ganska rejält, tvättade med målartvätt, grundade med häftgrund och slutligen strök jag två gånger med vardera färdigfärg! :)
 
Vad tycker ni om resultatet? :)
 
Foto: Sofia

doredoris

Superfint! Det jobbiga är ju helt klart underarbetet, men det är ju värt det efteråt.

Svar: Tack tack! Ja precis, det blir så mycket roligare när man gör saker ordentligt :)
Sofias Inredning

Rebecka

Wow vad snyggt det blir när du målar! Har nog ett och annat att lära mig angående vikten av underarbetet hör jag...

Hemmakatten

Jättefin! Du är verkligen händig! Jag stötte på din blogg idag för första gången och gillar verkligen ditt innehåll. Härliga och inspirerande bilder. Jag lägger en länk från min blogg till din.
Ha det bra!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar :) Kram
Sofias Inredning

Hanna

Superfin! Kul att måla i två kulörer, dessutom syns det verkligen att du har varit noga med underarbetet! Kanonfint resultat :)

Svar: Tacktack :)
Sofias Inredning

lejnox

Men så fin den blev, hojta om den är till salu :)

Nu har ni ju hus och trädgård så antar att du inte har några problem vart du ska vara när du renoverar möbler numera, men hur gjorde du förut när ni bodde i lägenhet?
Vi har inget direkt utrymme utanför lägenheten eller i källaren så tips på vart jag ska hålla till? Balkongen eller rent av inne i ett rum i lägenheten och sen vädra där?

/från en som längtar efter att bo i hus :)

Svar: Tack snälla :)
Jag står alltid utomhus när jag slipar och spraymålar. Annars ställde jag alltid möbeln på tidningspapper/kartong i vardagsrummet/sovrummet, då det var enda rummet att tillgå i lägenheten, och jag tyckte att det funkade fint. Det svåra för dig kan vara att du har en nyfiken dotter som kanske gärna springer omkring, och då yr partiklar upp och sätter sig i färgen :(
Angående vädring, så gör jag aldrig det. Målar bara med vattenbaserad färg såden luktar nästan ingenting.. :)

Lycka till nu!
Kram
Sofias Inredning

Karin

Snyggt! Är sugen på liknande pallar och tänkte kanske ha dem vid sängen

Svar: Låter som att det kan bli riktigt fint :)
Sofias Inredning

Sofia - Strawberry Dreams

Men oj vad fint det blev! Nu vill jag också måla en pall känner jag... haha.

Svar: Tacktack! Ja det är bara att sätta igång ;)
Sofias Inredning

Hanna

Vad fint det blev! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress