Tidigare har jag ju visat er de två Moodboards jag hade som grund till den fysiska delen i mitt examensarbete som jag gjorde på Göteborgs Stadsmusums museibutik. Mitt mål var att få en bättre struktur i de båda skyltfönstren plus några ytor i butiken och här nedan ser ni resultatet av de båda skyltfönstren.
 
Det första skyltfönstret skulle kännas vårigt och somrigt med ett plantera-tema. 
 
Moodboard:
 
Resultat:
 
 
Det andra skyltfönstret skulle vara lite mer grafiskt och ha ett tema i Göteborg och hamn/hav.
 
 
Moodboard:
 
Resultatet:
Foto: Sofia


 
Linnea

Super super snyggt gjort! :D

Erik @ Var dags rum

Jättefint!

lejnox

Riktigt snyggt, precis min typ av smak!

Antar att du hade många av prylarna hemma redan men de andra, har du köpt eller lånat dem inför utställningen? Har redan börjat tänka hur jag själv ska lägga upp det om knappt ett år :)

Svar: Tack! :)Till utställningen hade jag det mesta hemma! Lånade bara några enstaka produkter från museibutiken. Men företagen brukar kunna låna ut saker om man frågar snällt ;) Har du några idéer på vart du vill göra ditt examensarbete? :)
Sofias Inredning

lejnox

smak? Stil säger man nog förresten... :)

Frida

Gud så duktig du är! Blir så avundsjuk, jag har ofta en bild hur jag vill att något ska se ut i huvudet men har väldigt svårt för att få ut det och lyckas få det som i huvudet. Nu vet jag ju inte hur det är för dig, men det ser väldigt lyckat ut om man kollar på dina moodboards och på resultaten :)

Har du några tips på hur man lyckas få moodboarden till "verklighet"?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress