I måndags startade min allra sista praktikperiod som butikskommunikatör innan examen i Juni. Mina fyra första veckor skall spenderas på Myrorna i Göteborg så förhoppningsvis kan jag göra några fina loppisfynd under dessa veckor! :)
 
Men i det stora hela så är jag faktiskt inne i ett riktigt loppisfyndar-flow just nu. Förra veckan var jag i Alingsås i princip hela veckan och då passade jag på att springa på loppis och fynda. Jag hittade bland annat den stora bruna apoteksflaskan i perfekt skick för en tjuga, sååå nöjd med den! Till höger i bild ser ni mitt andra fina nya loppisfynd, nämligen en tjusig gammal dragspelskamera! Jag har letat länge och sett liknande modeller på loppisar men de har oftast kostat alldeles för mycket för att "bara" vara en prydnadsdetalj. Så denna blir perfekt för stilleben och framtida stylingar :)
 
Men mitt allra senaste fynd är faktiskt den finfina skolplanschen i helt perfekt skick som klickades hem från Tradera i veckan, som jag också är himla glad för! :)
 
Ha nu en underbar helg alla fina! :)
 
Foto: Sofia
 
Lissen

Vilka härliga fynd du har gjort, lycka!

Ha en fin helg. // Lissen

Svar: Ja jag är så nöjd! :) detsamma till dig :)
Sofias Inredning

Petra

Jättefint! Jag älskar gamla apoteksflaskor, speciellt de som är bruna eller gröna :)

Svar: Tack! Ja men visst är de helt underbara! :)
Sofias Inredning

Tina

Jättefint ex av kameran. Nyfiken, vad fick du ge för den?

Hälsningar
/Tina

Tina

Jättefint ex av kameran. Nyfiken, vad fick du ge för den?

Hälsningar
/Tina

Svar: Tack! :) 120 kronor - ett kap!
Sofias Inredning

Hanna

Vilka fina fynd du har gjort!

Svar: Tack! :)
Sofias Inredning

ida

Oj va fint! Varifrån är tavlan på fågeln?

Svar: Tack! Som jag skrev i texten så är det en gammal skolplansch som jag fyndat på tradera :)
Sofias Inredning

Gunilla Bövik-Helgesson

Vackra och inspirerande bilder!!!

Svar: Men åh tack så mycket Gunilla! :) vad roligt att du hittat hit :)
Sofias Inredning

Anna

snyggt!

Jenny - Hemtrender

Fina fynd och väldigt fina foton du tagit. Älskar din kamera! Kul att jobba på Myrorna:)
Kramkram

Svar: Tack så mycket Jenny! :) Vad glad jag blir!Ses vi på Alvhem på Fredag?
Kram
Sofias Inredning

Anna

Vi har väldigt olika stil egentligen men jag Älskar dina inlägg, speciellt dem från ditt hem. Du är väldigt duktig på att få ihop det!

Svar: Åh men tack snälla! :)
Sofias Inredning

Jenny - Hemtrender

Kan tyvärr inte komma på fredag men det hade varit väldigt roligt! Ha så kul:)

Svar: Åh vad synd, hade varit kul att ses! :)
Sofias Inredning

M

åh så fint!

lejnox

Men då måste det ju varit dig jag skymtade! Lustigt nog har jag aldrig sett dig i skolan heller så har inte kunnat heja då, så är inte helt säker på hur du ser ut irl :)

Jag är också en flitig "traderare" och man kan ju inte annat än älska alla fynd man kan göra där! Snyggt med en liten mindre variant av en skolaffisch.

Svar: Hehe, japp det kan det nog ha varit! Det är jag och en till blond tjej från klassen som är på Myrorna just nu så om du ser två blondiner som står två meter ifrån en exponering med armarna i kors och diskuterar - så är det vi! ;) Kom fram och heja nästa gång, är inte heller helt hundra på hur du ser ut irl ;)
Sofias Inredning

lejnox

Det ska jag absolut göra! Har inte alls koll på vilka som går i din klass, lite synd att vi inte har blivit mer introducerade för varann genom skolan, men ska hålla utkik!

Ha en fin vecka!

Svar: Ja det är lite synd faktiskt. Sen är det ju så att vi går om varandra hela tiden med praktiker, så man ser inte så mycket av varandra.Charlotte nämnde en praktisk exponeringstenta, har ni haft den?

Tack detsamma! :)
Sofias Inredning

lejnox

Den är på torsdag :)

Svar: Jaha oj vad spännande! Lycka till! :)
Sofias Inredning

lisa

Åh vilka fina fynd =) Följer dig på instagram och dina bilder har så fint ljus, hur fixerar du dem på snapseed, dvs vilka funktioner använder du? =) Tycker de blir så fina dina bilder. Stort tack om du har tid att svara! Trevlig helg!

Ann-Sofi i väst

Den skolplanschen skulle jag gett mycket för. Den är jättefin och där har du gjort ett fynd. Grattis! Läste om dig i GP och det var ett trevligt reportage.

Svar: Vad kul att du tyckte att den var fin! Vet egentligen inte om det var något fynd då jag sammanlagt nästan betalade 250 kronor. Men himla fin är den, och lyser härligt upp en tråkig vägg :) Tack vad kul att du läste reportaget, jag är himla nöjd med det som helhet :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress