24 januari 2013

Våga färg!

Inspiration

Vem har sagt att sekelskiftslägenheter med kakelugnar behöver vara vita? Jag tycker att det är skönt att våga lite färg! Och inte heller bara som en fondvägg, testa att måla hela rummet! :)
 
Om man vågar att ha mycket färg på väggarna, så är mitt bästa tips att hålla sig ganska neutralt i övrigt. Använd basfärger som vitt, grått, beige och svart och håll dig endast till En starkare accentkulör. Då blir det lite lugnare. I detta fallet tycker jag att den gula tavlan gör sig himla fin till de målade väggarna! :)
 
Tycker också att det är himla snyggt att blanda olika stolar vid matbordet. Gärna helt olika former, olika färg och kanske olika material. Lek lite! :)
 
 
 
Fröken Grundström

Oj så snyggt, älskar färgen men den kan nog göra rummet lite mörkt. Kärade ner mig totalt i de fina tavlorna.Tack för detta.

Emma Johansson

Otroligt fint! Precis den här färgen bloggade frenchbydesign om just idag- kanske du har sett :)!?

Svar: Nej det har jag missat, ska kika in där då! Tack för tipset! :)
Sofias Inredning

Maja

Håller med..tavlorna bakom matbordet poppar verkligen fram tack vare väggkulören! SÅ effektfullt...och MODIGT!! :)
Finfin blogg du har :D

Svar: Tack så jättemycket! :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress