Med hjälp av enkla medel kan du förändra känslan och stilen i köket. Jag tycker väldigt mycket om den här stilen som visas nedan, känslan av ett restaurangkök. Rostfritt stål och zink är två material som verkligen faller mig i smaken. Såhär beskriver Ikea restaurangstilen som de visar här nedan..

"Inspireras av det bästa när det gäller funktion och estetik från det riktiga restaurangköket; rostfritt, kaklat och med alla husgeråd på en armlängds avstånd. För att signalera ett stort matintresse visa upp alla kokböcker i en öppen hylla. Dagens meny presenteras såklart på en klassisk griffeltavla nära kökets matgäster, sen är det bara att vänta på bongarna!"

Psst! Ni vet väl att ni enkelt kan fixa en egen griffeltavla? Färg för detta finns i din Nordsjöbutik!





Foto: Ikea


MaryCaroline

Visst är det snyggt :) Men jag gillar inte när kokböcker och husgeråd står/hänger framme. De blir flottiga ganska snabbt faktiskt av allt matos.

tilda

jättefint kök. Du får gärna kika in och kommentera vad du tycker om mitt kök, se kategorier.

Anonym

Snyggt kök!

E

jättefint det är!:)

Maja

Jag är kär!:)

emorroidi sintomi

Faktiskt ganska snyggt. Gillar när man har köksredskap på väggen.

Rebecca

coolt ^^,

Emma Hå

Det ser onekligen häftifgt ut. Men tänkt att städa upp efter en fest där... det skulle aldrig kännas som om det blir rent :P



//Emma Hå

Eleonore

Det ser riktigt coolt ut, man får känna sig som en mästerkock! Men tyvärr får jag nog av resaurangkök i yrket :P

Ida we

Häftigt! :)

Junitjej

Så coolt!

Humle

Sjukt fint ! :)

emelie

opersonligt det skulle kännas.

Adara - teckningar, foton, drömmar

Griffeltavelfärg är nice! Vi har det hos mina föräldrar! :)

Elina

Det är snyggt att ha sina snygga husgeråd framme, öppna skåp etc men gud så ohygieniskt :D

sara

häftigt. :)

yasmine modell fru och mamma

snyggt men jag är mer för ett stilrent kök

Anonym

Restaurangkök ser inte ens ut så där =P...för mycket saker framma = paradis för bakterier! Ganska så mycket fel saker som inte stämmer med "restaurangkök", lite yrkesskadad kanske S

Mattias

Håller med föregående inlägg. Det ska vara rent och tomt på bänkarna!

Sofia svarar..

Kul att många av er tycker så olika, det är alltid kul att höra olika åsikter! :)

Till "anonym" vill jag bara säga att jag menar inte att man ska ha allt framme på detta viset, det var därför jag döpte inlägget till "skapa känslan av ett restaurangkök" -alltså man kan välja ut vissa detaljer för att skapa känslan av ett kök där man faktiskt inte är hemma hos någon. Opersonligt? Kanske! Men snyggt tycker jag att det är iallafall!

Michan

Riktigt snyggt, men föredrar det stilrena. Men man kan ju alltid tycka att det är snyggt för det =)

maya

Det är jätte snyggt om man kan göra det så men så mycket damm det skulle samlas.... hos mig iallafall.. det e fint att kolla på men det skulle itne bli lika kul att städa

Daniel / Livet Hemma

Hej Sofia!



Roligt att du gillar restaurangköket. Här är lite fler bilder från samma kök: http://livethemma.ikea.se/inspiration/boka-bord



Du får jättegärna länka till LIVET HEMMA (ikea.se/livethemma) när du lånar våra bilder.



Mvh, Daniel / Livet Hemma-redaktionen



Sofia svarar..

Hej Daniel!

Jag ska försöka tänka på detta! Jättesnyggt kök är det iallafall :) Tack för tipset!

emelie

snyggt! :D

Hanna

Gillar faktiskt det mesta på bilderna. Speciellt kökslampan och griffeltavlan.

Emma

Jätte skönt att ha allt på ben så att man kan dammsuga under. Personligen har jag jobbat i ganska många kök och gillar inte att ha rostfritt.. Blir för mycket fläckar. Dock har vi det ändå eftersom min sambo ville det... Sen som sagt så vill jag inte ha så mycket grejer framme.. Damm+fett är ingen bra kombo. Men visst är det fint att se på.

Josefine

Gud så fräscht! Jag har ju gått hotell- och restaurangprogrammet på gymnasiet, med inriktning på restaurang så jag är van vid stora kök som innehåller ALLT, så när jag har råd att bygga mitt drömkök kommer det blir dyrt :D men det blir ju så mycket roligare att laga mat om köket är fint :)

Emelie

Läs om hur jag blev sex trakasserad på min praktikplats - www.ethorsen.blogg.se

T2

Nice. Men jag antar det komer bli en hel del jobb med att hålla allting rent. I ett kök ryker det ju omkring en hel del fett som hamnar på alla grejer.

what about Jersey Shore

Åh gud vad kreativt och mysigt!

Sandra

Coolt kök! Jag älskare att laga mat, detta vore något för lilla mig.

kerstin

Jag gillade stilen,men jag gillar ju inte att laga mat.Men gillar kök trivs bäst där på fester och middagar Min dröm är ett jätte kök där alla får plats som amn vill bjuda hem.kram

cemilla

åh, älskar köket!

cemilla

åh, älskar köket!

Sandra

Åh, vilket härligt kök! Men de negativa är all matos och fett som susar omkring i köket, hur håller man allt rent ?



Ha en fin fin kväll!

Frida

Hej sötnos! :)



Jag vet att liknande kommentarer kan vara väldigt irriterande, men skulle verkligen uppskatta om du skulle kunna hjälpa mig med detta! Det är så att jag har blivit en av 7 personer som har chansen att bli "veckans blogg" i bloggen Zandrea. Det vore verkligen jättegulligt om du röstar på mig. Den enda du behöver göra är att skriver en liten kommentar där det står t.ex. "Jag röstar på fridalinders.blogg.se!".



Jag ber om ursäkt om du tycker att denna kommentar är irriterande! Men om inte och du väljer att rösta på mig säger jag ett stort tack!



Rösta här isf: http://zandrea.blogg.se/2011/january/veckans-bloggblogagre-deltagare.html#comment



Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress