Mitt senaste renoveringsobjekt här hemma är den här furubyrån som jag fyndade på loppis för 150 kronor i höstas.
Jag började med att skruva loss alla beslag, ta bort lådorna och tvättade av ytorna med målartvätt. Sedan slipade jag av ytan med ett fint sandpapper, målade ett lager med Häftgrund och lät det torka i ca 24 timmar. Man kan behöva mellanslipa lite lätt efter man grundmålat då det oftast blir en liten fiberresning på ytan, så jag använde slippapper med korn 240. Sedan använde jag en fin lackrulle och rollade ytan två gånger med Ambiance Superfinish 05 från Nordsjö i kulör S 4502-Y. Jag inhandlade nya beslag från Special Beslag och skruvade dit som pricken över i:et.
 
Visst blev den fin? :)
 
 Foto: Sofia Sjöberg
 
rememberthiis.blogg.se

Wow vilken skillnad ! Blev jättebra :)

Svar: Tack :)
Sofias Inredning

Veronica Wallgren

Åh vad fint det blev! Vilken skillnad!

Svar: Tack :)
Sofias Inredning

Helene

Det blev jättefint! :D

Svar: Tack :)
Sofias Inredning

Ida Stjerna

Snyggt! Vilka snygga beslag till också. När kan man börja lämna in möbler till dig då? :)

Svar: Tack vännen! :) När som helst! ;)
Sofias Inredning

Jusmag Måleri

Gud så fint det blev! Vi älskar färgen! :)

Elin

Du är så duktig Sofia 😊

Svar: Tack snälla :)
Sofias Inredning

Fru Blomma

Den blev verkligen jättefin!

Svar: Tack snälla :)
Sofias Inredning

Carro

Va duktig du är!

josefine

Kanonfin! Jättebra med alla målartips för mig som också älskar att göra om gamla möbler men inte kan något om färg :-P Undrar också var tavlan med dockan i trådar kommer ifrån?

Linda

Wow, vilken skillnad! Supersnyggt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress