26 juli 2016

Svärtan

Inspiration

I september släpper Ikea den tillfälliga kollektionen "SVÄRTAN" som är ett resultat av ett samarbete mellan svenska formgivaren Martin Bergström och indiska modestudenter. Istället för att mixa starka färger som man kanske vanligen kopplar till Indien så har man jobbat med det abstrakta och dramatiska svarta.
 
– Jag hade en idé om att jag ville skapa en annan tolkning av Indien och vad landet oftast står för. I väst tänker vi på indisk design som något färgglatt, glittrigt och med väldigt mycket guld, säger Martin Bergström.
 
Själv är jag väldigt nyfiken på det runda avlastningsbordet så jag får se om jag hänger på låset den 9e september.
 
Foto: IKEA
Ulla

Hej, såg dina fina ommålare möbler. Hur lyckas du måla ytan så jämt och fin?

Vera

Vill tipsa alla som letar efter något snyggt att ha på väggarna! Stilrena (och prisvärda) grafiska tryck i svart och vitt som jag hittade på Blocket:
https://www.blocket.se/stockholm/Konst_grafiska_tryck_restupplaga_fynd_68431498.htm?ma=1

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress