25 september 2015

COTY16

Bloggträffar och Mässor

Igår var jag lyckligt inbjuden till Nordsjös event "Colour of the year" (#coty16). Vi började dagen på Nääs Fabriker där vi fick sitta ner och avnjuta en lättare lunch innan det var dags för Nordsjös egna kulörexpert Per Nimér att hålla en presentation av nästa års färgtrender och avslöjade #coty16 som blev - Ochre Gold. Till en början var jag måttligt förtjust över kulörvalet, men ju mer jag såg den i olika miljöer och i kombination med andra kulörer så började jag faktiskt gilla den mer och mer. Vi får väl se om och när man är redo att måla den någonstans här hemma.
 
 
Efter föreläsningen hade vi workshop där Change the Agency och Nordsjö hade ordnat det så himla fint. Workshopen gick ut på att göra varsin moodboard med utgångspunkten Ochre Gold. Alla var så himla duktiga och resultaten blev väldigt olika, trots att alla hade samma förutsättningar och rekvisita att använda.
 
Jag fångades på bild högst koncentrerad...
...och resultatet blev såhär!

"Colour of the year 2016, Ochre Gold, är en guldinfluerad ockra som återfinns i naturen och kopplar samman rådande trender med historien på ett naturligt sätt. Kulören är stark nog att väcka uppmärksamhet på egen hand, men är också vacker i kombination med andra nyanser som påminner om naturens egen palett."

 
Dagen avslutades på River Café där det serverades god dryck och en fantastisk trerätters middag. Kan varmt rekommendera! :)
 
Tack till alla som gjorde denna dagen möjlig och att jag fick vara med om detta. Här har vi hela gänget samlat utanför Nääs Fabriker.
 
Foto: 1, 2 och 6 Change the Agency
3 och 4 Sofia Sjöberg
5 Nordsjö pressbild
 
Emma

Fina Nääs Fabriker <3.
Min mamma hade en liten butik där när jag var barn. Så roligt att dom satsar nu igen?

Svar: Ja det är himla roligt för det är ju en sån fantastisk miljö :) kram
Sofias Inredning

Fanny

Så roligt att få träffa sig Sofia, har ju följt dig hur länge som helst :)

Svar: Du är la för söt, det var jättekul att träffa dig också :) Så himla kul när man får ett riktigt ansikte på någon. Hoppas att det blir fler gånger :) Kram
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress