Efter min lilla undersökning förra veckan, där jag efterfrågade vad ni vill läsa om här på Sofias Inredning så är ni väldigt många som vill följa med på renoveringsresan här hemma. Jag hade väl egentligen inte tänkt att detta skulle bli någon renoveringsblogg utan mer visa före/efterbilder, men när ni nu verkar vara nyfikna så är det klart ni ska få ta del av vad som händer på hemmaplan. Och faktum är att om jag skulle hålla på mina "före-och efterinlägg" så blir det ju inte så många och inte så ofta heller, då den här "lilla" trapprenoveringen växt till ett utav de allra största projektet vi kommer göra här hemma.
 
Hur som helst, i Oktober förra året började vi riva bort den hemska röda plastmattan i trappan. Vi tänkte att vi skulle göra något som inte kostade så mycket för stunden, då vi behövde spara pengar till bröllopet. När vi väl slipat av trappan och fått den helt ren från limrester, tyckte vi att det var synd att ha kvar de slitna väggarna. Vi satte renoveringsgips, bröstpanel och tapet, och tog bort en bit av den övre hallens golv och byggde om räcket.
 
Och nu kanske ni undrar varför vi rivit bort parkettgolvet på övervåningen? Jo, i renoveringen av den nedre hallen beslutade vi oss för att lägga golvvärme och då ville vi ju även låta värmeslingan gå in på gästtoan
- så då ska ju den också renoveras. När vi börjar riva i den ser vi att avloppsröret i gjutjärn till övervåningens toalett är sprucket så då fick vi byta ut den och därmed riva upp golvet på övervåningen så att vi kom åt hela röret. Så om ett tag framöver kommer vi riva ut det här lappade plankgolvet och lägga in ett brett furugolv istället.. Ja ni hör ju. Fortsättning följer...
 
Foto: Sofia Sjöberg
 
Maja

Är det bara jag som tycker att golvet i bild två ser sjukt snyggt ut?
Love it!

Förresten. Jag har ett skitbra tips till dig!
Om man som jag, är tokig i märkesvaror och kvalitet, finns det en undersökningssite, där man gör undersökningar som man får betalt för i form av poäng som man sedan kan shoppa för. Allt från Kay Boyesen till KitchenAid produkter finns. Perfekt för såna som mig som inte riktigt har råd att köpa sånt annars. Prylarna man plockar ut blir alltså helt gratis! Jag hittade länken här. Där står all info man behöver veta. http://goo.gl/BepLJk

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress