Som många av er kanske redan vet så gillar jag verkligen Lisa Bengtssons design och mönster.
Jag har nyligen tryckt på ett vitt lakanstyg och inspirationen är Lisas tyg Baronessa som jag tycker är alldeles underbart!!
På Panduro hittade jag en schablon som liknade blomman i tyget och med vit och svart textilfärg kan man ju även blanda till olika nyanser i grått.
Innan jag började att trycka så tvättade jag tyget och sydde det i rätt mått. Sedan var det bara att blanda till rätt kulörer och börja stöppla! (När du använder schabloner tycker jag du ska ha en schablon-stöpplare, min är från Anza. Det blir så mycket bättre än att använda en bilsvamp!) Och det är riktigt roligt!
Nedan ser ni bilder på tyget i ett ganska tidigt stadie och sedan det färdiga resultatet. Vad tycker ni?
Bänken som täcker ena kortsidan i min hall är nybyggd för några veckor sedan, utmärkt med förvaring när man bor i en etta! Och perfekt arbetsyta för sömnad och pyssel! :)






Foto: Sofia

jenny

vad fint det blev :D

Sofias Inredning

Tack så mycket Jenny :)

Petran på DesignInsight

Vad roligt med något eget! Fint blev det :)

Sofias Inredning

Ja absolut, känns kul att jag faktiskt är ensam om att ha detta tyget! :) Får se hur länge det sitter uppe dock, redan sugen på något nytt! :)

Lotta

Jättefint!!!

Sofias Inredning

Tack så mycket Lotta :)

josefine

Säljes: Sommarens snyggaste solglasögon, Ray Ban wayfarer!! Riktigt vrakpris, 500 kronor (nypris 1299:-!!) Passa på, först till kvarn. http://bloppisjosse.blogg.se/2011/may/saljes-ray-ban-wayfarer2140-tortoise.html

Jenny

Vilket supersnyggt tyg du gjort!

Sofias Inredning

Tack så jättemycket alla snälla! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress