I några veckors tid har jag hållt på med "projekt tv-bänk" som jag berättat om tidigare här på bloggen. Nu är jag iallafall färdig och det känns hur gött som helst!
Jag har ju blivit inspirerad av "lastpalls-trenden" man ser överallt just nu.
Det har varit ganska mycket jobb med pallen eftersom jag inte varit helt nöjd med betsens kulör. Jag ville att den skulle se gammal och sliten ut men ändå vara i fräsht skick. Först tänkte jag bara använda mig av järnsulfat eftersom träet då ser ut som det har blivit grått med tiden. Men med risk för att det kan bli lite grön ton av det la jag den idén på hyllan.
Jag har använt mig av en vattenbets från Herdins i två olika nyanser, modebrun och silvergrå. Så efter många strykningar är jag nu nöjd med resultatet :) Hjulen kommer från Clas Ohlson.

Före:


Efter två strykningar med modebrun:


Eftersom jag ville att den skulle se lite sliten ut och dämpa den bruna tonen strök jag tre gånger med silvergrå bets.

Efter:







Foto: Sofia


AnnaK

Verkligen coolt, snyggt jobbat! =)

Sofia svarar..

Tack så mycket Anna! Jag är faktiskt riktigt nöjd med resultatet :)

MarcusF

Marcus likes Clas Ohlson

Hayley

Vilken inspiration du är! Så glad att jag klickade in mig på denna blogg..



Jag måste få fråga hur du gjorde denna och om man kan få tips på hur man gör så själv.. Vi har en skit tv-bänk och en jävla dum vägg som inte är vidare bred. Så storleken på denna du gjort är helt fantastisk!



Kram!

Sofia svarar..

Svar till Hayley:

Jag har bara tagit en vanlig lastpall, typ europa-pall som jag sedan betsat i passande kulör. Så det finns ju bara en storlek på alla pallar och jag tror att måttet är 120cm i bredd.

Ett annat tips är ju att täckmåla den vit eller kanske lägga en glas-skiva på, då blir det lätt och damma! :)

Kul att du gillar idén och min blogg!

Hayley

Tack så jätte mycket för svaret.. Ska se fall jag och maken lyckas att göra ett sådant försök..

Sofia svarar..

Lycka till :)

J I L L I Z

asså shiit så cool :D :D

jenny

wow!! Det blev ju superfint! Den ska du vara stolt och glad över:-)

Kram

Ida

Heeej! Grymt snyggt bord! Jag ska försöka mig på npgot liknande nästa vecka då jag på jobbet har lastpallar till övers.. men jag undrar över storleken på hjulen?

Är dem möjligtvis 100 i diam? Tack på förhand! // Ida

Åse - Interiörguiden

Riktigt, riktigt snyggt, jag blir så inspirerad!

jennica

Åh jag blev så inspirerad med hur har de hittat en så smal pall? Har du sågat av den eller har du mått beställt? Letar som en galning men hittar bara den breda. :/

Svar: Jag har sågat av den!! :)
Sofias Inredning

jennica

Åh tack för ditt snabba svar. Älskar de lacket du valt. Helt underbar blogg du har, kikat mig igenom halva och beundrats :)

Svar: Åh tack snälla! Vad roligt att du tycker det :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress