Ni som följer mig på Instagram har kanske sett att jag i veckan lagt ut lite bilder från mitt examensarbete som jag gjort på Göteborgs Stadsmuseums museibutik. Det har varit ett roligt uppdrag, från början till slut, och nu väntar den skriftliga delen på att färdigställas. Jag tycker att jag ligger ganska bra i fas med arbetet men jag är väldigt trött på planskisser och belysningsplan etc just nu.
 
Om ni bor i närheten av Göteborg så är ni hjärtligt välkomna att kolla på klassens examensutställning den 4e Juni. Dörren står öppen för allmänheten kl 11.00-21.00. Hoppas vi ses där! :)
 
Det ena skyltfönstret som jag har planerat och dekorerat skulle vara vårigt med ett växt-och plantera-tema och såhär ser min moodboard ut som liksom satt stilen på fönstret.
 
 
Det andra skyltfönstret ville jag skulle kännas lite mer maskulint och grafiskt, så det fick bli ett tema med kartor, havet och hamnstaden Göteborg som inspiration och såhär blev min moodboard till det fönstret.
Moodboards skapade av Sofia med bilder från Pinterest
 
Petra

Jättefina färgskalor till båda två! Gillade jordgloben med det lite annorlunda stativet också :)

Svar: Ja den är underbar! :)
Sofias Inredning

Fanny

Duktiga du! :)

Svar: Tack Fanny! :)
Sofias Inredning

Lions & Cranes

Toppenfina moodboards; sköna färgskalor och fina element.
Hoppas att det gick kanonbra på visningen igår :-)

Svar: Tack snälla! Kul att Ni gillar, då ska jag ju vara riktigt nöjd ;)
Ja det gick jättebra, snart examen nu! :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress