I somras hjälpte jag en bekant att fixa till ett jättefint sminkbord hon fyndat i en antikaffär. Hon ville gärna ha det vitt och med en sliten look. Jag har tyvärr ingen bra före-bild där allt är ihopskruvat så ni får försöka föreställa er hur den såg ut i omålat tillstånd ;)
Jag slipade ytan rejält med sandpapper. Jag var lite orolig att färgen i träet skulle blöda igenom den vattenbaserade färgen men det funkade faktiskt jättebra. Ett lager med Häftgrund V och två strykningar med Ready V 40 och sedan var det dags att ge den en sliten känsla. Jag använde mig dels av sandpapper men också av stålull och båda varianterna funkade jättebra. Nå, vad tycker ni om resultatet? :)

Före: (efter slipning)




Efter:





Foto: Sofia


Hanna - whiterainbow

Snyggt!

Sv: ja tanken har slagit mig att spraymåla kulor, har sett massvis av bilder där folk gjort det eftersom de verkar vara svårt att få tag på färdiga vita :)

Nina

Läckert!!

Deni

Den blev jätte fin ;)

Helen

Jättefint!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress