Nu har mina gurk - och tomatodlingar kommit igång och plantorna är redan dryga metern höga. Nu är det egentligen inga svårigheter att se vilka plantor som är vad, men just vid själva sättningen av frön så har man ju ingen aning om vad som är vad i alla krukor.
 
För ett tag sedan tipsade jag på Idéfabriken om planteringspinnar att ha i sina planteringar. Jag tog helt enkelt bara rörpinnar som man kan få/köpa i färgbutiker och målade med griffeltavelfärg. Skriv med griffelpenna eller skoltavelkritor på pinnen och sen är det bara att sudda ut texten och flytta runt till nya plantor och återanvända år efter år. Fiffigt va?:)
 
Foto: Sofia Sjöberg för Nordsjö Idé & Design / Idéfabriken
 
Linda

Så smart och snyggt!! :)

helenaforsmark.blogg.se

va smart snygga de är :D

ajlimullersandvik.blogg.se

perfekt ju, och särskilt om man får dem alldeles gratis :D

JUNITJEJ

Så snygga!

Therese

Perfekt! Så ska jag definitivt göra. Tack för tipset!

Johanna Unhinged

Syggt! Synd att de inte fungerar till utomhus planteringen, haha! XD

Hanna Karlsson

Vilka snygga pinnar!

Fröken

Tack för tipset! Ska genast fixa till mitt trädgårdsland som jag grävde igår... :-)

Cassandra Haraldsson

Så fint det blev! :)

Hanna Runesdotter

Snyggt! Vart köper man en sån penna? Mycket snyggare än kritor ju.

Svar: Jag har köpt min på Granit! :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress