Det blev en ganska lång bloggpaus här, och det var ju faktiskt inte alls meningen - jag har bara inte haft någon som helst inspiration! Jag hoppas att det har vänt nu och jag känner mig faktiskt mer på gång. Vi håller på att renovera på övervåningen hemma så just nu är det lite kaos i hela huset, men snart kan vi fokusera på annat roligt - som att välja kulörer och inreda! :)
 
Jag kikade snabbt in på Alvhem Mäkleri för att leta inspiration och jag fastnade för den fina lägenheten i Lorensberg. Jag gillade det generösa matsalsbordet som ger plats för många plus den smarta förvaringen och avlastningsytan - perfekt för tavlor, växter och vackra stilleben! :)
 
 
Veronica Wallgren

Åh vad fint! Bordet och stolarna var ju underbara!

Angelica Johansson

Jag drömmer om att få arbeta med inredning och hittade din blogg. Vilken utbildning gick du och vet du om det finns någon motsvarande i Stockholm/på distans? Vet att det finns betalkurser men hur mäter sig dessa när man kommer ut på arbetsmarknaden? Hoppas du har tid att svara! Med vänlig hälsning, Angelica

Svar: Hej,Jag läste Butikskommunikation på Handelsakademin i Göteborg. Det finns en utbildning i Stockholm också men har hört att de kanske inte skulle starta upp till hösten? Kan vara värt att kolla upp :)
Det beror nog lite på vad du vill jobba med. Vill du jobba som Visual Merchandiser i butik så behöver du utbildning - men vill du jobba med styling så hade jag kontaktat en stylist och jobbat gratis ett tag hos denne för att få erfarenheten :) Lycka till!
Sofias Inredning

Isabelle

Superfint! Svart och vitt blir alltid så fräscht.

Http://frifrakt.nu

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress