Nu börjar äntligen våran hallrenovering närma sig slutet.. Eller ja, vi har ju gjort mer än hälften iallafall. Det skall målas dörrsmygar, sättas upp lite mer foder, golv - och taklister plus att alla snickerier förutom dörrarna skall målas en sista gång. Sen är det bara den där platsbyggda garderoben som skall planeras och byggas plus att trappan skall behandlas med lut och hårdvaxolja! Men ändå, inte långt kvar nu! :)
 
Foto: Sofia Sjöberg
 
Anonym

Åh vilket klinker, helt lovely! Keep up the good work! 👍

Svar: Tack :)
Sofias Inredning

Therese

Åh vad fint golvet blev! Inspirerande!

Svar: Tack :)
Sofias Inredning

Patricia

Så himla fint!! :)

Svar: Tack :)
Sofias Inredning

Amanda

Vad himla fint det blir!

Svar: Tack snälla :)
Sofias Inredning

sandra

så himla fint. Jag är i hallfunderarrenoveringsfasen och alltid kul att se hur andra gjort.

Svar: Tack snälla :)
Sofias Inredning

Anonym

Underbar hall! Kommer att ha stilen i tanken när vi renoverar vår hall nu i vår! Tack för inspirationen!

Svar: Vad kul att du blir inspirerad :)
Sofias Inredning

Anna

Wow vad snyggt! Vilken tapet är det?

Svar: Den kommer från Cole and Son :)
Sofias Inredning

Anna

Wow vad snyggt! Vilken tapet är det?

Charlotta

Hej Sofia!

Jag ska göra om mitt golv, det är oljat furu och jag vill ha matt vitt golv. Är det så ni ska ha det i trappan? Vore toppen om du kan visa en bild på hur ni tänkt er att ha det i trappan :)

Svar: Hej! Vill du täckmåla det eller oljebehandla det? Vi kommer göra så att det ser ut som ett gammalt skurgolv, som ju vanligtvis vitsåpas. Men då det är ganska mycket jobb med såpa i början kommer vi lägga en hårdvaxolja som räcker att underhålla ca 1 gång per år :) Jag lägger ut bilder när trappan är behandlad :)
Sofias Inredning

Charlotta

Hej igen Sofia!

Alltså täckmålat är väl när det är helt målat så att träet inte syns så att säga? Jag vill ha det matt och ljus så att träet lyser igenom om du förstår. Det är väl det som är bets? Men jag blir så himla förvirrad på skillnaden mellan olja, vax, hårdvaxolja och allt vad det finns...Sen vill jag såklart att det ska vara lättskött. Bets är lite jobbigare vad jag har förstått det som.

Linda - Design Concept

Så fint det blir! Vilket jobb ni gjort och gör. Grymt duktiga:)

Svar: Tack så mycket Linda! :) Ja det har varit riktigt slitigt. Ska bli skönt att färdigställa med tanke på att vi började riva mattan i trappan redan i Oktober 2014! Så en långdragen renovering har det blivit, och projektet har bara blivit större och större ;) Kram!
Sofias Inredning

Sara

Hej Sofia,
Måste säga att du har en väldigt fin och inspirerande blogg. Vi är själv i husköpartagen och jag verkligen älskar golvet ni lagt i hallen, men jag hittar de ingenstans. Var kommer golvet ifrån? 😊


Svar: Hej Sara,Tack så mycket för fina ord :)
Klinkern kommer från Dekora! MVH Sofia
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress