Idag är det första April och det firar jag med att presentera en finfin tävling i samarbete med Ica Försäkring. Jag har faktiskt fått äran att designa mönstret på en brandsläckare som en av er läsare har chans att vinna - och visst blev den riktigt läcker?!
 
I köket är det superviktigt att ha en brandsläckare eller en brandfilt nära till hands och vad passar då inte bättre än att ha en riktigt snygg släckare hängade på väggen i närheten av spisen?
 
"Enligt statistik från Myndigheten för samhällsskydd och beredskap är köket den vanligaste startplatsen för bränder - och spisen är en vanlig brandorsak. Trots att tre av fyra känner till att de flesta bränderna startar i köket är det bara 16 procent som har en brandsläckare i köket (enligt undersökning av Novus på uppdrag av ICA). En brandsläckare i köket kan släcka  mindre bränder och bidrar till att skapa ett tryggare kök."
 
Nu har du chansen att vinna ett exemplar av den här snygga brandsläckaren och det enda du behöver göra för att medverka är att svara på följande fråga:
Hur skulle du designa din egna brandsläckare?
 
Tävlingen avslutas den 6/4 kl 20.00. Lycka till! :)
 
OBS! Tävlingen är avslutad och vinnaren meddelas via mail inom kort.
 
Vinnaren utses av Sofias Inredning och Ica Försäkring. Beslutet kan inte överklagas. Vinsten
gäller en 2 kilos pulversläckare i utvald design. Glöm ej att ange din mailadress så att vi kan
kontakta dig.
 
Emelie

En synlig brandsläckare så att man ser den, eftersom det inte alltid är den som bor i huset/lägenheten som rusar in för att hämta brandsläckaren.

angelicasvarld.blogg.se

Min brandsläckare skulle vara snygg - vit eller liknande din ovan - så snygg så man vill ha den framme. Står den i ett skåp gör den ju ingen nytta!!

Hoppas du får en FAB fredag!

Johanna

Eftersom den ska stå framme och lättillgängligt vill jag självklart att den ska vara snygg. Jag hade låtit färgerna gått i vitt och ett par nyanser av grått. Ett grafiskt mönster. Som påminner lite om din :)

Maria

Jag vill att den ska synas och den får gärna vara i en färg som syns och som man lägger märke till. Skulle ha alla i familjens namn skrivet på den så att alla känner sig delaktiga. Det ska synas att den är till för att rädda liv och att alla i familjen är inkluderade!

Helen

En härligt blommig brandsläckare som man blir glad och trygg av att se.

Felicia

Om jag fick designa en brandsläckare hade den blivit väldigt stilren, med enkla linjer och detaljer, möjligtvis något grafiskt mönster. Den hade varit vit, med gulddetaljer. Det skulle vara viktigt att den passar in i övriga delar av hemmet, eftersom man vill att den ska stå framme och vara lättillgänglig ifall det uppstår en brand. Ha en fin fredag! Kram!

Sandra

Jag hade låtit mitt samiska arv synas på ett stilrent och vackert sätt genom en ljust ljust renhornsgrå färg och ett klassiskt flätmönster som pryder många vackra samiska ting.

Madeleine

Jag har precis renoverat färdigt mitt kök... Det är vitt o grått med detaljer i grönt, din brandsläckare skulle då passa perfekt. Hade jag fått designa den själv hade jag valt samma färger men kanske gjort den mer i ombre då jag är väldigt svag för det!!
Ha en fin helg!

Louise

Då mitt boende nu inte är det jag kommer stanna i under längre tid är det svårt att veta exakt då stilar kan ändras både i form och färg när man får ett nytt boende!
Oavsett vad skulle jag göra min brandsläckare till en inredningsdetalj! Den ska vara snygg och passa in bland annan inredning (men även sticka ut så man kan se den tydligt). Min brandsläckare ska stå på en plats där den är synlig och nära till hands om man skulle behöva använda den! 🔥

Sofia

Då jag vill kunna ha brandsläckaren nära till hands om olyckan är framme vill jag att den är snygg - för trots allt skräddarsyr man hela sin bostad så varför ska inte brandsläckaren passa in? Då jag vet precis vart min skulle vara så ska den vara ljus (kontrast mot väggen så den syns) och i något snyggt mönster, lite som din :)

Camilla Larsson

Jag skulle nog försöka mig på att få till något slags allmoge / kurbitsmönster.
Men denna brandsläckare var helt klart den snyggaste jag sett!

Marie Holmqvist

Min brandsläckare skulle vara ljust grå med gamla 50 tals bilar på o sitta lättillgängligt.

Emmelie Lund

Jag kommer från Dalarna men bor i Stockholm sedan en tid tillbaka. Mitt hem är stilrent med några få detaljer som påminner om Dalarna, en detalj jag ännu inte har i mitt hem är en kurbitsmålning. Om jag skulle få äran att designa en brandsläckare skulle den därför vara vit med en kurbitsmålning i svart och grått med inslag av guld! En designad brandsläckare skulle vara ett smycke i mitt kök och komma väl till pass eftersom jag har gasspis och redan eldat upp en hushållsrulle..

Svar: Hej Emmelie! Grattis - du har vunnit brandsläckaren. Vi gillade idén med kurbits, det är ju så himla snyggt! Vi vill heller inte att det skall hända en olycka hemma hos dig med tanke på din gasspis. Maila din adress till [email protected] så kommer brandsläckaren på posten! :)
Sofias Inredning

Johanna S

Min brandsläckare skulle vara ommålningsbar så jag själv skulle kunna designa om den när jag tröttnat. Just nu skulle den bli antingen vit (som kontrast till vår gråa vägg) eller samma gråa färg som väggen. Ovanför brandsläckaren skulle jag sätta en liten skylt i silver eller koppar med texten "Brandsläckare" samt placera en brandfilt i matchande färg intill.

Celine Fickler

Snygg design!
Jag hade valt att göra min i guld med ett mönster av numret 112.
Guld för att det är snyggt och att brandsläckaren är guld värd när branden väl är framme. 112 för att påminnas och aldrig glömma vilket nummer vi ska ringa!
Tror det skulle bli en riktigt snygg brandsläckare dessutom...

Kram
Celine Fickler

Ingela Cassidy

Vi ska renovera köket och sätta upp ett snyggt gråmönstrat kakel längs en hel vägg, Jag hade velat ha en brandsläckare i samma grå nyans så den smälter in snyggt i köket.

sanna hyvärinen

Jag skulle ha designat min i grön marmor! Såå snyggt :)

Lovisa

Om jag designade en brandsläckare skulle visionen vara att den skulle vara så snygg att den kunde stå framme, som en intedningspryl och inte gömmas i nåt städskåp. Då vet alla i hemmet, även gäster var det ska hämta den om olyckan skulle vara framme.

Anna

Vilken rolig tävling! Jag skulle nog ha en vit bas på min brandsläckare och sedan ett oregelbundet prickig mönster i ljusgrått och/eller mossgrönt, som om man "skvätt" på färgen från en pensel, om du förstår hur jag menar! Men jag skulle mer än gärna ha din designade brandsläckare här hemma också :)

Sara

Jag skulle göra min brandsläckare i färg som lyser i mörkret så den är lätt att hitta igen även då. Sen skulle den gärna få vara vit med svarta/grå skog med djur runt omkring. Skulle älska att ha den framme precis som en tavla 😊

Helena i Uppsala

svart granit mot min ljusa vägg

Lina

Jag har ett fint, blommigt förkläde som har grå/beige botten som jag gärna skulle ha en brandsläckare som matchar till!

Alice

Jag skulle vilja att den såg ut precis som på bilden! Men trianglarna får gärna lysa i mörkret.

Mårten

Jag skulle ta ett simpelt mönster, som vem som helst kan göra och trycka upp på brandsläckaren. Inte unikt eller något.

Ellinor

Åh så snygg! Fick 50-tals-vibbar av den, i kombination med diskret 80-tal.
Om jag fick designa min egen brandsläckare utan hänsyn till upphovsrätt eller plagiat så skulle jag göra en som matchade vår söta Blå Blom-servis från Rörstrand. Dels skulle den vara snygg nog att ha i vitrinskåpet, och dels skulle vi aldrig i panik glömma var den fanns! :-)

Ellinor

Haha, äsch, jag glömde ju själva poängen jag hade. Vi skulle aldrig glömma var den fanns eftersom kaffe är det första vi tänker på i typ alla lägen. :-)

Amanda

Jag älskar kombinationen grå/puderrosa! Jag tänker mig en grå bakgrund med rosa spetsmönster på. Alternativt tvärtom ;) Fin nog att stå väl synlig samtidigt som den smälter in i en övrigt romantisk sekelskiftesstil tror jag :)

Linnéa

Å den var ju jättefin! Min brandsläckare har gjort sitt så jag är på jakt efter en ny och man vill ju inte gärna byta ut den mot en ny röd. Din fina hade mer än gärna fått flytta in hos mig. Hade jag fått designa en så hade den nog påmint lite om din med vit botten och ett grafiskt mönster i gråa toner och pastellig turkos : )

Emma

Flyttar till en ny lägenhet i juni och skulle vara toppen att kunna inreda den med en snygg brandsläckare. Skulle vilja ha en vit och grå med ett enkelt, stilrent och grafisk mönster på.

Linn

Din var riktigt fin! Hade jag designat den själv skulle det bli något pastelligt retromönster. Bra grej med en brandsläckare alltså:)!

Beatrice

Hej!
Vilken toppenbra tävling!
Har själv letat länge efter en snygg brandsläckare som kan stå framme utan att riktigt lyckats finna det jag söker efter.
Jag hade velat designa den vit med en tjock text i guld som lyder "112" då det är stilrent, skulle passa perfekt in i vårt nya kök och det är dessutom högst relevant.

Carin

Jag skulle skriva alfalbetet med svarta blockbokstäver i cirklar uppifrån och neråt, vit botten och bokstäverna S L Ä C K A med röd färg. A ( röd bokstav) B C (röd bokstav) D E F G H I J K (röd bokstav) osv. När man når varvet runt fortsätter alfabetet i nästa cirkel en bit längre ner osv

Karin

Wow så fin och vilken supervinst. Jag skulle placera min brandsläckare centralt i vårt snart färdigrenoverade kök där vi även har en kamin i anslutning. Därför är det viktigt för mig att den är stilren. Skulle jag själv få designa en brandsläckare skulle den vara vit i färgen med blommor i dova färger.

Frida Andersson

Jag hade gärna haft en brandsläckare med marmormönster som skulle smälta in fint i vårt vit/svarta kök med marmordetaljer.

Emely

Vilken underbar tävling!
Jag hade valt att designa den full med solrosblommor, vilket jag fullkomligt älskar! Jag blir så himla glad av att se solrosor, och det är väldigt lätt att hitta den ifall jag skulle behöva brandsläckaren snabbt. Ha det gott!!

Anette

Jag skulle designat den med röda rosor och liljekonvaljer på grön bakgrund :)

Johanna

Enkel, stilren men ändå mönster så man lätt får ögonen upp för den.

Sara

Jag skulle ha designat den i svart och vit mönster, då är den lätt att hitta för alla men matchar ändå de flesta tapeter och möbler!

M

Jag tycker att din variant var suuuuuper snygg!

Jag bor i ett hus sol tidigare varit ett stall. Jag har valt att inreda vårt hem i lite mer industriell stil och skulle därför vilja designa brandsläckaren med grå botten med rostiga inslag. Tänk zink hink eller stål med lite inslag av rost. Gaaah vad snyggt

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress