23 september 2015

Drömstolen

Inspiration

Stolar är nog den möbel/inredningsdetalj som ligger mig allra närmast hjärtat. Jag har ju samlat på mig ett ganska stort antal, men det finns alltid något hörn som behöver fyllas ut, och då är ju en vacker stol perfekt!
En stol som jag gillar tokmycket är Ikeas klassiker "Amiral" som är formgiven av Karin Mobring. Modellen formgavs 1971 och om jag någon gång skulle springa på stolen på auktion så ska jag bannemig unna mig en :)
 
Foto: Ikea Livet Hemma/Ragnar Ómarsson

 
Helena Lyth

Och OM du hittar några får du jättegärna ta några till mig också. Attans att man inte har föräldrar som då, 1971, var pigga på inredningsshopping och sparat dessa godingar ;)

Svar: Word sister! :) Attans, attans...
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress