Jag tänkte snabbt tipsa om att sätta gröna växter i en vas med vatten. Den här lilla växten har inte trivts så bra hemma hos oss, så jag var på väg att slänga den, men så kom jag på att jag skulle ta bort all jord och sätta den i en vas med vatten istället. Nu har den stått såhär i någon vecka eller två och den har ju inte dött än i alla fall. Jag tänkte att jag snart ska ge mig ut i jakt på ett litet gran-skott med rotsystem och sätta i en vas med vatten. Tycker det är himla fint! Trevlig söndag till er! :)
 
Foto: Sofia Sjöberg
 
Yohanna af Skovde

Funkar det där alltså? Hur häftigt som helst! Tycker rotsystem är hemskt vackra, så länge de inte är på träd, då är de så stora så jag har svårt att greppa.

Svar: Ja visst är det snyggt! Får se hur länge det trivs att stå såhär :)
Sofias Inredning

Emma Grann Fotografi

Snyggt ju!! :)

Svar: Tack! :)
Sofias Inredning

andreas montoya

vad kostar den stora skålen?

Svar: Det är ett loppisfynd för 20 kronor :)
Sofias Inredning

Hon

Jag trodde rötterna dör/ruttnar i att ständigt stå i vatten eftersom växter inte gillar att övervattnas, men det kanske är något med jorden som förstör rötterna och inte när de står direkt i vatten?

Svar: Jag vet faktiskt inte, jag är ingen expert. ;) Men hittills har det inte varit några problem :)
Sofias Inredning

Rebecka

åh, så fint!

Svar: Tack snälla :)
Sofias Inredning

Ereeka

Så snyggt! Jag brukar ha mina orkidéer så. :)

Svar: Tack! Ja orkidéer är nog inga problem att sätta i vatten på det här sättet :)
Sofias Inredning

Petra

Så snyggt! :)

Svar: Tack :)
Sofias Inredning

Annster

Så fint :)

Svar: Tack :)
Sofias Inredning

inger

Vad kul. Faktiskt snyggt också. Grattis till den idén. Inger

Svar: Tack snälla :)
Sofias Inredning

Tilda Barkselius

Supersnyggt att ha växten i en kruka av glas <3

Svar: Ja visst är det :)
Sofias Inredning

Emmy's Life

Så snyggt! :)

Svar: Tack :)
Sofias Inredning

Frida

Det ser spännande ut :)

Jasmine

Jag gillar idéen! Tack för tipset.
Kram

Svar: Vad kul att du gillar :)
Sofias Inredning

När Annie fotograferar i Kalifornien

Så luftigt och fint!! <3

Sara Svensson

Men så fint!! Ska absolut testa det! :)

Isabelle

Unikt och fint.. Hoppas den kommer fortsätta trivas så. :)

Robex Lundgren

fin bild

Ida

Snyggt! :)

AnnyK

Riktigt awesome! byter du vattnet ofta, eller fyller du bara på efter hand? kommer du använda någon näring eller plantera om? hade ju varit fett om den klarade sig såhär utan jord :)

Svar: Det är nog vettigt att byta vatten någon gång i veckan. Jag var som sagt på väg att slänga den så jag kommer inte kämpa för att den ska överleva heller.. Tänker att det är kul så länge det funkar :)
Sofias Inredning

Erica

Riktigt häftigt idé, är ju supersnyggt! :D

Anonym

Åh snyggt!

Angelica

Supercoolt! :)

Johanna

Gud så snyggt! :)

Silja

Häftigt! Titta gärna in på min blogg om du har tid☺️

Linnea

Super snyggt. Lite oväntat :D

Moa

Supersnyggt, och otroligt att det funkar? :D

RHUBARAB FOREST

Love it!

EMELLE BEAUTY SWEDEN - TVÅ FLATORS SKÖNHETSBLOGG

Supersnyggt verkligen, växten blir så mycket mäktigare på någe vis! love it! :D

Esmeralda Edenberg

Åh, assnyggt verkligen! :)

Anonym

så snyggt

Johanna

Verkligen fint!

Hanna

Vad fint! Vad är det för växt?

Ninni

Vad häftigt :)

Hanna Karlsson

Så fint!

adinaeriksson.blogg.se

Åh vad snyggt! Härlig blogg :)

susanas.blogg.se

jättesnyggt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress