9 oktober 2015

Fredagsinspo

Inspiration

Äntligen fredag och ännu en helg med renovering står på schemat. Istället för att visa bilder från våran hall - och toalettrenovering som bara växer och växer (ja, nu måste vi riva upp golvet på övervåningen pga. en spricka i ett gjutjärnsrör som leder upp till stora badrummet) så tänkte jag visa några fina detaljer från lägenheten på Södra Vägen som förmedlas via Stadshem just nu.
 
Vi kan börja i sovrummet. Jag gillar verkligen den egentillverkade (ja, det kan ju inte vara svårt att knåpa ihop något liknande själv) klädhängaren.

Jag älskar våra linnelakan från HM Home men tyvärr är inte min man lika förtjust i dem, så de används allt för sällan hemma. Här gillade jag hur man blandat olika nyanser av grått på örngotten. Snyggt!

Och sist men inte minst så gillar jag den här upphängningen av små vaser från taket. Superfint och lätt att göra själv. Extra fint blir det om man hänger en liten större grupp vaser och flaskor intill ett fönster, så att solen kan reflektera i glaset.
felicia

så snygga bilder! Gillade vaserna som var upphängda!

Emmelie

Gud så fint med vaserna som hänger, helt klart en idé att "sno" och göra själv! Har du sett den här lägenheten som ligger på hemnet nu? Sjukt mysig och fint inredd tycker jag! http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-liljeholmen-stockholms-kommun-liljeholmsvagen-10-8205455

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress