Mitt fikonträd ser lite lustigt ut, jag vet. Den är inte rak eller stor och frodig, nej, den är ett sånt där exemplar som ingen vill ha. Men jag gillar det ändå! Tidigare i våras när jag hade den stående i källaren så växte den massvis, men sen ställde jag upp trädet i ljuset och då släppte den i princip alla nya blad och blev hängig. Men jag gav inte upp, utan la på lite ny medelhavsjord och vattnade i princip varje dag och vips så mådde den bra igen och nu växer den så att det knakar! :) Nu återstår det bara att se om det kommer några fikon på det...
 
Foto: Sofia
 
 
Yohanna

Måste bara säga att jag älskar din bälte-spegel! Ser gärna mer sånt DIY om du har några idéer på lager :- )

Svar: Tack snälla! :) Finns många idéer här men inte så mycket tid över till skapande just nu. Efter bröllopet lovar jag att jag ska bli bättre på Diy-tips :)
Sofias Inredning

Sandra Lind

funderar på att köpa ett fikonträd i år. Tror att det skulle må gott på vår inglasade altan. Vad är det för fin grå kruka? :)

Svar: Ja men gör det! Det blir som att ta hand om en liten bebis ;)Åh, det är en gammal - troligtvis från blomsterandet eller liknande.
Sofias Inredning

Leena

Hejsan!
Var har du köpt den vit diamantformade liten ask? Syns i något inlägg längre fram? Tacksam för svar!
Ps. härlig blogg!

Svar: Hej och tack! :) Den kommer från Ferm Living :)
Sofias Inredning

Leena

tack!

angelicasvarld.blogg.se

Jag ska också plocka upp ett fikonträd - de är ju så vackra!

Alexandra

Oroa dig inte!! Den släpper bladen när det är 'vinter', då kan man även passa på att beskära den om man vill! Den trivs i citronjord också :)) Vi fick fikon första året, kanske får du också det! Lycka till!

Svar: Tack snälla för bra tips! :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress