Igår kastade vi ut julgranen och till helgen ryker även adventsljusstakar, julstjärnor och annat pynt. Det som får hänga kvar en stund till är några hyacinter som fortfarande står och doftar härligt på olika ställen här hemma.
 
Har ni börjat plocka undan julen eller får den hänga kvar i några veckor till? Det är konstigt det där, att innan jul älskar jag att plocka fram det som skapar julstämning men så fort klockan slår midnatt på nyårsafton så längtar jag genast till våren, ljuset och piggare färgskalor. Är ni likadana?
 
Betonglampan där, från Lyktan Bankeryd, inhandlades för några dagar sedan och den trivs bra där på skåpet.
 
Foto: Sofia
 
 
Lisen

Älskar att plocka fram julen o gör det tidigt men efter annandagen typ så vill jag bara trolla bort allt o ha mindre grejer framme, renare ytor och blir förstås alltid sugen på nya saker😃

Linda Blad

Hej!
Jag hittade precis hit när jag sökte efter nya bloggar att följa. Bloggar som inspirerar och ger vardagen extra guldkant. Självklart ska jag följa dig, fantastiskt arbete du gör med bloggen! Jag är själv en person som pysslar massor, inreder och tycker om att ha vackert omkring mig så den här bloggen passar mig perfekt. Älskar dina pyssel/DIY-inlägg, fantastiska! Hade gärna sett mycket sådant det här året! En Gubi-spegel gjorde jag också i somras av en loppisspegel och några gamla skärp jag hade, för en tia, helt okej ;)

Gott nytt år! <3 Linda, www.underbarasaker.blogg.se

Angelica Bengtsson Fotografi

Vi har kvar det hemma hos mig, men tror det åker ut snart, det är mysigt men längtar också efter vååår nu!

G I N A ~

förra året slängde jag ut allt precis vid tolvslaget xD men i år ska vi ha kvar ljusstakarna ett tag till. Vi har inga vanliga lampor så det kommer bli så mörkt annars ^^

LouiseiTurkiet

Tog bort julsakerna, de få vi hade, igår. Har bara inte orkat göra det innan annars hade de nog åkt tidigare.
Vilket fin foto på dig med midsommarkrans i håret.

Hoppas att det är okej att jag tipsar dig om en rolig blogg grej som kommer ske under 2015.
En kul idé som du kanske vill haka på och den är perfekt om man får skrivkramp och inte riktigt vet vad man ska blogga om.
Den är uppbyggd som en veckokalender under ett helt år.
En dag i veckan, valfri, så lägger du upp en bild som passar till veckans tema på din blogg och/eller instagram.
All information om fotoutmaningen 2015 och varje veckans tema hittar du på den här adressen.
http://louiseiturkiet.blogg.se/2014/december/53-veckors-fotoutmaning.html

Ha en bra Lördag och god fortsättning på nya året.
Kramar Louise

MiraKidvall

Älskar alla dina bilder och din blogg! Du är grym, Xx

Annie Stumle

Vilken fin blogg du har! Och vilket fint hem!

Här får julen stanna någon vecka till. Det är så mysigt med granen så jag vill inte kasta ut sig, och den sköter sig så bra, barrar typ inte alls. Det är nästan så att jag misstänker att det är en plastgran som bara luktar supergott och hamnat fel för försäljning ;-) Annars har vi inte så himla mycket julpynt

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress