15 februari 2015

Sänggavel

Inspiration

Jag har länge funderat på att göra en egen sänggavel, och just nu är jag mest sugen på att få till en rätt slät variant liknande den här nedanför. Fast allra helst i ett grovt skrynklat linnetyg som sitter något lösare. Får se om och när det blir tid för detta projektet.
 
Har någon av er läsare gjort en egen sänggavel så att ni kan dela med er av egna erfarenheter och idéer? :)
 
 

 
Josefine

Jag har gjort en egen sänggavel en ganska tjock med knappar. Det är inte så svårt.
Bara man har gott om plats och fixa på.
Finns många bra tips på internet på hur man ska göra.
Vill ha för mig att Äntligen Hemma hade bra tips på hur man kan göra.

Angus

Javisst! Gjorde en för ett tag sedan, finns lite info på min gamla blogg :)
http://nanniss.blogspot.se/2012/03/hemmagjord-sanggavel.html?m=1

DesignByBubbly

Fin och inspirerande blogg!☀️ Kika gärna in på min!
Hälsningar V

Julia

Har också varit i tankarna på att göra en egen sänggavel. Såg någon som gjort en av gamla lastpallar, det var sjukt snyggt! Lite industrikänsla sådär. Det skulle jag gärna ha! En lite högre, kanske sätta upp en vajer med lite bilder på klädnypor på. (Problemet är bara vart jag skulle få tag på dessa lastpallar och hur jag skulle frakta dem till studentlägenheten utan bil, haha. )

Dylan

Det där skulle kunna bli jättefint. Vi skulle också behöva en sänggavel..

biggeros

Har ingen sänggavel. Har höga kuddar istället÷)

Anonym

åh är jsukt nöjd med min sänggavel från mio :)

kmstyle

jag har ingen sänggavel, men man borde nästan skaffa en. det är ju så fint :)

Ann

Åh, det skulle jag också vilja testa, sjukt snyggt!

Rebecka

Jag har gjort en egen sänggavel, en slät. Vi använde en gammal dörr som vi hade ståendes i förrået, sen skruvade vi på tre "stolpar" under den så att den höjdes upp lite (detta syns inte eftersom sängen är i vägen) sen limmade vi på en gammal madrass så att den skulle bli lite mjukare och häftade fast tyg vi köpte på ikea :) vart kanonbra och billigt!

Linda

Hej, vilken tur att jag hittade hit. Du har en underbar blogg. Tack tidningen lantliv ;-)
Jag har gjort en sänggavel för länge sedan. Jag köpte en gammal på loppis som jag använde som stomme, på med mjuk och tjock textil (tror jag tog 2 varv av samma material som man använder i överkast för att få fluffigt)
Vi var sedan 2 st som häftade fast tyget så det inte blev veck, snett mm.
Nackdel var att det inte gick att tvätta, fördel var att det verkligen fortsatte vara slätt eftersom vi sträckte tyget ordentligt.
Lycka till,
/Linda

Svar: Hej Linda! Tack så mycket! Vad glad jag blir! :)Var det i tidningen som kommer ut i butik den 24e du hittade mig? :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress