I flera år har jag letat efter ett gammalt läkar/medicinskåp men tyvärr är det så att när det väl dyker upp på Blocket eller nätauktionerna så är de alltid så himla dyra. Ett skåp brukar i alla fall kosta någonstans mellan 7.000-12.000 kronor, vilket är lite för dyrt för min smak.
I väntan på att jag hittar det perfekta vintage-skåpet så köpte vi, i helgen som gick, Ikeas fina budgetalternativ "Fabrikör" som jag spanat in sedan den lanserades. Nu står den i sovrummet och fungerar som förvaring av finheter såsom smycken och andra inredningsdetaljer. Visst passade det bra där? :)
 
 
Den lilla vita glasburken med lock är ett utav mina senaste loppisfynd. En femkrona kostade den! :)
 
Foto: Sofia
 
 
Malin

Så clean och snyggt!

Linda - Design Concept

Jättefint! Vi har också ett Fabrikör hemma och jag är himla glad i det. Jag letade också länge efter ett gammalt läkarskåp, men tröttnade tillslut på att leta. Som du säger, 12 000 kr för ett skåp tycker jag också är i dyraste laget:). Men då tycker jag Fabrikör är ett himla bra budgetalternativ:)

Svar: Ja men precis :) och råkar man hitta ett vintageskåp så har man ju två fina skåp sedan ;)
Sofias Inredning

Emma Thun

Verkligen jättefint! Jag har också tittat på skåpet sedan det lanserades, men ha ännu inte hittat någon plats att ha det på... Får leta mer effektivt tror jag.

Svar: Tack! :) ja det tycker jag att du ska göra! Det är både lättplacerat och prisvärt :)
Sofias Inredning

Johanna

Jättefint! Men kommer denna med lyse i eller har du installerat det själv?

Svar: Tack! Installerat själv :)
Sofias Inredning

Elin

jättefint verkligen!

Zabina-frisören

Det där skåpet har jag finurlat på länge, tror du det går att spraymåla det? Det är metall va?

Svar: Det funkar galant att spraymåla! Metall yes!
Sofias Inredning

Kevin

Wow! Jättesnyggt, blir alltid inspirerad av din blogg Sofia :) Detta skåp ska införskaffas.

Svar: Vad roligt att du blir det, vad glad jag blir :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress