Att måla om pallar är väldigt roligt eftersom man kan våga ta ut svängarna lite mer. Då det är en ganska liten möbel som snabbt kan målas om så kan man ju experimentera, satsa på detaljer och våga välja någon stark accentkulör. Jag är ju ganska "feg" i mina kulörval då jag gillar neutrala färger och grått är ju verkligen min favorit! :)
 
Här har jag satsat på att detaljmåla en del av benen på pallarna och det tycker jag är himla fint. Om man tröttnar på pallen så kan man ju bara måla om detaljerna på benen så har du snabbt fixat ett nytt utseende på pallen.
 
 
Det här pall-projekten blev även en artikel för CityLiv som släpptes i förra veckan och här nedan ser ni resultatet :)
 
Foto: Sofia Sjöberg
 
Maria Larsson

Super snyggt!

sandra

så enkelt, men ändå skitsnyggt

hjjonsson.blogg.se

Väldigt fint!

attgoraengote.blogg.se

Haha, såna pallar finns de gott om hemma hos mina föräldrar! Så lustigt, får säga att de blev himla tjusiga även om de inte är färgsprakande.

Per

Snygga färger! Vilka kulörer har du på grå/guld-pallen?

Svar: Kul att du gillar :) Den gråa kulören är S4502-Y och guldfärgen är vanlig hobbyfärg. Funkar med sprayfärg också! :)
Sofias Inredning

Emma

Wow vad fint! 😃 Jag är sugen på att måla om mina soffben i vitt och guld, hur gick du till väga och vart köpte du färgerna? :)

Svar: Tack snälla! Du tvättar av ytan som du skall måla med målartvätt och eventuellt slipar ner ytan lite. Maskera sedan med maskeringstejp så att du får en skarp kant, sen målar du bara två strykningar med snickerifärg/hobbyfärg. Jag köper all min färg på Nordsjö Idé & Design - de har bra kvalité! :) Lycka till!
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress