Jag kan ha världens snällaste föräldrar, för när jag fyllde år för några veckor sedan så fick jag bl.a den fina vattenkannan i mässing från Artilleriet. Egentligen alldeles för fin och alldeles för dyr för att bara vattna lite gröna växter med, men jag säger som mamma sa: Du kommer ha den hela livet. Och så blir det! :) Varje gång jag går runt och vattnar blommorna här hemma så känns det faktiskt lite roligare med en finfin vattenkanna!
En annan sak som jag gillar extra mycket just nu, förutom mässing, är glacerat keramiskt porslin. Jag har börjat öppna upp ögonen för detta under mina loppisrundor och vid den senaste shoppingturen så föll jag för den fina lilla skålen på bilden. Gillar den mossgröna färgen och känslan av att färgen runnit lite längs kanten. Hela tio kronor gick den på! ;)
 
Foto: Sofia
 
 
Pelle

Postern med diamanten är riktigt snygg. Lustigt nog passar tavlan med dödskallen också, på ett lite creepy sätt. Är det trä eller plastramar?

Svar: Tack snälla, den har jag själv ritat! Det är träramar.
Sofias Inredning

Vajb

Verkligt fina båda två, både kannan och skålen! :)

Camilla

Elsker loppis! Og snart begynner en ny loppemarkedsesong her i Oslo, gleder meg! Keramikk står på listen min også! :) god helg!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress