28 augusti 2015

Mixat runt bordet

Inspiration

Jag tycker att det är himla fint att mixa olika stolar runt ett stort matsalsbord. Det var min tanke från början här hemma, men på vägen har jag hittat så många öglan-stolar att det redan är fullt kring mitt matsalsbord - kanske får fixa ett större bord så fler udda stolar får plats? :)
Hur som helst, udda stolar kan man fynda riktigt billigt på loppis så det får bli mitt helgtips till er som ännu inte har hela helgen planerad. Ut och leta pinnstolar! :)
 
Ha en riktigt härlig fredag!
 
 
Anonym

Håller med så jätte fint! Har massor med olika stolar jag ska måla och fixa med!

Svar: Vad kul! :)
Sofias Inredning

När Annie fotograferar i Kalifornien

Älskar uddastolar!! :-D Jag har mina målade i olika färger fast i grunden är det fyra likadana stolar i retrogustaviansk stil. Hoppas kunna hitta flera och måla i fler färger och ha olika stoppning på kuddarna. Eller ja, färg och färg. Det är egentligen en blågrå och en gröngrå färg som jag blandat med varandra i olika utsträckning så alla är blå eller gröna eller blåhgröna i sådan där dammig, sliten look. Jag skulle gärna ha en helgrå stol och en lite ljusare och en mörkare eler så. Det ser ju så lekfullt ut med olikheter!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress