10 september 2014

En samling

Hemma på Bygatan

Sedan en tid tillbaks så har jag börjat samla på bruna apoteksflaskor. Det började med att jag för något år sedan hittade en lite större flaska på loppis och under det senaste halvåret har det bara smällt till. Jag har hittat massvis med fina flaskor och till riktigt fina priser dessutom. Nu vill jag även hitta de klassiska flaskorna med gamla slitna etiketter på! :)
 
Jag får väldigt många frågor angående färgkoden på det gråa skåpet, och det är tyvärr en specialblandning men kulören ligger någonstans emellan S3000-N och S3502-R :)
 
Foto: Sofia

 
Linnea

Åh vad fint, verkligen! Själv har jag bruna glasflaskor stående i fönstret, funderar på att fylla dem med kvistar och ting.

Lisen

Så fint och kul med lite olika form och storlekar!

Catty

Samlar också på sådana! Kan inte sluta trots att jag inte får plats med fler i min lilla lägenhet. Har faktiskt kommit över tre äkta gamla flaskor med etiketter också, vilket är extra roligt då jag är apotekare. :)

Lycka till med din samling!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress