13 oktober 2014

Lilies

Hemma på Bygatan

Såhär ser det ut på matsalsbordet just nu. De två laboratorie-glasen hittade jag på en loppis i somras, så himla glad för dem! Kemiresterna på glaset hängde liksom med på köpet ;)
Någon som har bra husmorsknep för att få rent i glas där man inte riktigt kommer åt att diska..? :)
 
Foto: Sofia
 
 
Pia

Husmorsknep: Prova salt, lite pressad citron o vatten. Skaka hårt runt. Extra riv kan du få med okokta riskorn som du skakar med om inte saltet räcker för att få bort beläggningen. Lycka till! Snygga är de i vilket fall.

Svar: Tack snälla för tips! :)
Sofias Inredning

Alexandra

Bästa tipset för att få rent smala vaser är att hälla i ättika och vatten. Låt det sedan stå i ett dygn.

Svar: Ja jag såg det! Vilken tur att jag publicerade mitt inlägg före Äntligen Hemmas avsnitt då ;)
Sofias Inredning

Sarah

Fina! :) Så himla kul när man fyndar sådär ovanliga saker. Jag skulle säga - kör lite diskmedel och en sån här:
http://www.baldershage.se/flaskborste-svinborst-liten-p-3578-c-430.aspx
Men de andra knepen verkade ju också bra!

Svar: Tack! Hittade de på stadens alléloppis, supernöjd ;)
Tack snälla för tips! :)
Sofias Inredning

Anonym

diskmedel! låt stå under natten i varmt vatten! (:

Svar: Tack för tipset! :)
Sofias Inredning

Liza

Åh, vad snyggt men ändå enkelt! :)
Som sagt, säger det igen! Du är så himla duktig på att inreda och pyssla! :)
Själv så håller jag på förfullt här nu, vi fick tillträdet till vårt nya hus igår! Så jag lyssnar på bra musik och strosar omkring och pysslar med inredning! :)
Känns så lyxigt att få göra det! :)

Svar: Men åh, tack snälla för din fina kommentar! Vad glad jag blir :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress