Häromdagen hade jag ett litet pysselprojekt här hemma. För kanske närmare ett år sedan köpte jag hem dekorplast i ett marmormönster som jag tänkte ha till små pysselprojekt. Dessvärre försvann inspirationen så marmorplasten har bara legat i skåpet och väntat på att användas till någonting.
Men så köpte jag en, faktiskt väldigt söt, box från Lagerhaus som jag tänkte skulle bli fin i marmorplast. Så här nedan följer lite instruktioner på hur jag gjorde.
 
Du behöver:
Box
Marmorplast
Sax/kniv
Linjal
Penna
 
 
 
Börja med att mäta boxen. Klipp sedan ut två likadana bitar och klistra fast på två utav sidorna som lappas över några millimeter på varje kant.
 
 
Klipp sedan ut en större bit som ska räcka till de båda andra sidorna plus botten.
 
 
På locket gör du precis på samma sätt. Klistra fast två små bitar som täcker två utav sidorna, med lite överlapp. Sedan klipper du ut och klistrar fast en större bit som ska täcka de andra två respektive sidorna plus "toppen".
Klart! :)
 
Foto: Sofia
 
camilla å

Fint! Var kommer plasten ifrån? Den är typ alltid slut på Panduro här i Borås.. Får väl kika igen!

Svar: Kolla Bauhaus eller Hornbach :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress