Ni som följer mig på Instagram kanske uppmärksammade att jag var i Stockholm på Formex förra helgen? Jag har tagit dem bitarna som jag gillade allra mest och gjort en sammanfattning i form av en rejäl bildbomb som följer här nedan.
 
I det stora hela så blev jag faktiskt inte speciellt imponerad av mässan. Jag såg inte direkt någon ny trend på g utan mycket utav det som var poppis förra året hänger med under våren 2014 också.
Man såg mycket utav koppar och marmortrenden (inte mig emot), det var mycket geometriska former på skålar och vaser, glas är otroligt poppis i alla dess former oavsett om vi snackar klarglas eller färgat glas och så var det en hel del industrilook tillsammans med lite ljusare träslag.
 
 
Geometriska former från Broste Copenhagen.
 
Som sagt så var glastrenden glasklart tydlig, och här följer en hel drös med inspiration!
 
DIY-tips!
Glas, geometri, koppar och smutsiga pasteller hos House Doctor.

Koppar, koppar, koppar...
 
Grafiskt hantverk hos Ylva Skarp, som hade en superfin monter!
 
Ananastrenden hänger fortfarande i... Det betyder ju att jag fortfarande är "trendig" med min! :)
 
Kay Bojesens Love Birds från Rosendahl. Galet fina!
 
Ljusa träslag ser vi nog mer av under 2014.
Foto: Sofia
 
Johanna

var kommer de fantastiska ananas-ljustakarna ifrån? :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress