En vän bad mig komma med lite ideér till ett barnrum som hon skall inreda. En liten tjej och en något större kille skall prova på att dela rum och hennes idé var att köra på ett ganska neutralt pastelligt tema. Eftersom jag inte så ofta letar inspiration eller skriver om barnrum så blev jag riktigt taggad till att göra en moodboard lite snabbt.
 
Jag tänker att man kanske skulle kunna måla ett grafiskt triangelmönster på en vägg i passande kulörer som Frida gjorde för Ellos för något år sedan och sen fylla upp rummet med kuddar, prints och förvaringsboxar i pastelliga toner som är lätta att byta ut.
 
Kollagets inköpsställen är bland andra LittleEphant, Ferm Living och Fine Little Day
 
 
 
 
 
Frida

Vart gör du dina moodboards/ collage?

Svar: Eftersom jag varken har eller kan behärska Photoshop så gör jag i paint och Word! ;) Gammaldags så det skriiiker om det ;)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress