Om ungefär exakt en månad, närmare bestämt den 24 Oktober, lanserar Boråstapeter en helt ny och fräsch tapetkollektion - Poetry.
 
I" sin nya kollektion Poetry har Boråstapeter flyttat människans eviga behov av att uttrycka sig i ord och form från böcker och bilder till hemmets väggar. Mönster som förankrar det genuina och hantverksmässiga i nya uttryck är resultatet av ett samarbete mellan Boråstapeters designteam och formgivarna Ylva Skarp och Malin Björklund. Det är en modern tapetkollektion som både tänder en gnista att inreda hemma i en lite mer avskalad stil samtidigt som de skapar en inbjudande och poetisk känsla. Mönstren vandrar mellan strikta kalligrafiska uttryck till blommiga akvarelleffekter."
 
Det skall bli riktigt spännande att se kollektionen live och jag kan tänka mig att jag blir sugen på att använda Ylva Skarps mönster till att klä in papplådor eller varför inte rama in och ha i en tavla på väggen! :)
 
 
 
 
Elin Jonsson

Åh, älskar den längst ner! Så himla fin :)

Lisa

Tapeten på tredje bilden!!!! Blev lite kär tror jag =)

Sofia

Hej Sofia! På tal om tapeter... Skulle du kunna hjälpa mig lite i min jakt efter en särskild tapet? Du har ju lite bättre koll än mig misstänker jag. :) Jag letar en tapet som jag såg i förrförra Härlig hemma (alltså nummer 37) i artikeln som heter "Hollywoodkänsla i Norrköping". De hade en randig tapet i vardagsrummet som jag älskar! Det känns lite läskigt att köra på samma "tydliga" ränder som de har, men jag skulle vilja ha precis likadana randiga tapeter i en lite mildare färg. Har du nån aning om var jag kan hitta dessa? Breda ränder ska det alltså vara! :) Jättetack på förhand!

Svar: Hej! Jag har tyvärr inte sett, och hittar heller inte reportaget på webben så jag vet inte riktigt vilken tapet det är. Det jag kan tipsa dig om är kollektionen Magnus från Sandberg. Duro har också en hel del bredrandigt. Kika in och kolla om det är något som passar! :) Lycka till!
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress