I veckan stylade vi en superfin lägenhet på Värmlandsgatan. Familjen som bor här har en förkärlek till retro och vintage så det fanns mycket roliga saker att använda.
Jag fick i uppdrag att planera arbetsrummet/gästrummet. Först gjorde jag en skiss på hur min vision med rummet var, sedan presenterade jag det för Sarah och sen var det bara att köra! :) 
Skrivbordet och stolen stod redan i rummet så stylingen skulle ju såklart matcha den gruppen. Den underbara kartan fanns också i lägenheten och den fick även sätta stilen och känslan i rummet, sedan valde jag att plocka upp kulörer som fanns i kartan på olika detaljer i rummet.
 
Jag är himla nöjd med resultatet och jag tyckte att jag lyckades modernisera retrostilen :)
Vad tycker ni om resultatet? :)
 
Foto: Alvhem Mäkleri och
Sofia via min Samsung 
 
maandelina.blogg.se

fina bilder!

Emma Johnson

Snyggt, så vill jag bo!

Sofia

Snyggt ;-)

Elin Jonsson

Men åh, vet du vart man får tag i en sån cmyk-affish?

Svar: Kolla Wallstuff. Tror den är därifrån :)
Sofias Inredning

Camilla

Åh va fint det blev! Har du någon aning om vart kartan kommer ifrån? Supersnygg!

Svar: Nej tyvärr, den är antik. Leta på antikaffärer eller auktionssajter! :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress