Ni som följer mig på Instagram har nog redan sett förvandlingen av det lilla avlastningsbordet som jag köpte för några månader sedan. Tanken var att det skulle bli en lätt renovering genom lite slipning och målning. Dessvärre var det så att på ovansidan så hade liksom faneren släppt ifrån underlaget så om jag bara hade spacklat direkt på det så hade förmodligen spacklet spruckit eftersom faneren fortfarande kunde röra på sig. Så jag tog helt enkelt fram kniven och skar bort all faner som satt lös mot underlaget. Efter det krävdes det två omgångar med snickerispackel och slipning, kanske lite mer jobb än vad jag först förväntat mig ;) Sedan målade jag en gång med Häftgrund V och två lager med Ready V 40 i kulör S2500-N från Nordsjö. Det fina lilla handtaget hittade jag på loppis för en femkrona och den blev liksom pricken över i:et! :)
 
Vad tycker ni om resultatet? :)
 
 
Och såhär såg avlastningsbordet ut före :)
Foto: Sofia
 
 
 
Victoria - Elvira Spekulerar

Det blev fantastiskt fint! Vilket jobb du fick lägga ner på bordet, tur att det blev så fint som det blev då.

Svar: Tack så jättemycket! :) Ja det blev ju mycket mer jobb än som var tanken när jag köpte det!
Sofias Inredning

Johanna

Super fint!!

Svar: Tack snälla! :)
Sofias Inredning

Jonaz

Tummen upp!

Svar: Tack :)
Sofias Inredning

Ida Nilsson

Jättefint! Jag sysslar gärna med sådant jag också! :)

Svar: Tack! :) Ja, mycket roligare än att köpa nya möbler ;)
Sofias Inredning

ellie

så fint. Älskar renoveringar av gamla möbler. Ska ta mig en tur till myrorna imorgon och leta fynd :)

Svar: Tack snälla! :) Ja det tycker jag att du gör rätt i. Jag ska på loppis imorgon jag med ;)
Sofias Inredning

Linda - Design Concept

Jättesnyggt!!

Svar: Tack Linda!! :)
Sofias Inredning

Michaela

Helt fantastiskt snyggt! Jag blir så imponerad över hur mycket BRA grejer du lyckas släpa med dig hem från loppisar.

Svar: Åh tack snälla! :) Jag har kanske ett tränat öga ;)
Sofias Inredning

Elin Jonsson

Åh, det blev ju superfint! :)

Svar: Tack Elin! :)
Sofias Inredning

JUNITJEJ

Så fint det blev!

Svar: Tack! :)
Sofias Inredning

michaela- nybliven tvåbarnsmamma ♥

wow! vilken underbar förändring!

Svar: Tack så mycket! :)
Sofias Inredning

Erika

Så fint! :)

Svar: Tack!! :)
Sofias Inredning

Frida

Du är verkligen duktig på renovera o göra inte allt för fina möbler till jättefina! :) Blir så inspirerad!

Svar: Tack så mycket! Va glad jag blir! :)
Sofias Inredning

Sandy

Ååh, vad fint det blev! Tänkte fråga dig vad för olika "saker" du använder när du målar om de olika objekten.. Har nämligen själv funderat på att måla om hemma men osäker på vad jag ska köpa osv. Och nu när man ser alla dina fina grejer så kliar det till extra mycket i fingrarna :)

Svar: Tack snälla! :) Jag använder alltid färg från Nordsjö, då blir det den vattenbaserade Ready V 40 som är en lackfärg och passar till trä. När du målar med vattenbaserat så ska du alltid använda en pensel med syntetborst, då blir det inte så mycket ränder. Jag använder för det mesta pensel tillsammans med en lackroller, beroende på hur stora och släta ytorna är som jag ska måla. Är det en pinnstol så är det smidigare att bara pensla t.ex. Lycka till med dina projekt och hör gärna av dig om du har fler frågor :) Kram
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress