Jag har länge velat ha den fina "Plattanbrickan" från Designtorget men det blir väldigt sällan att vi använder brickor hemma, så jag har liksom tyckt att det varit en onödig och dyr "detalj".
Så  jag valde helt enkelt att sätta tänderna i projekt "måla plattanmönster" på en loppisbricka. Jag kan erkänna att efter den första kvarten av projektet höll jag på att bryta ihop! Jag ville ju egentligen ha upp mönstret på kanten men det var sannerligen inte lätt att få till det med maskeringstejp eftersom brickan är rund och då hamnar liksom inte mönstret i linje. Så jag bestämde mig till slut att strunta i kanten och maskerade bara i mitten om man säger så.
Det här projektet krävde en hel del tålamod eftersom man får tejpa om hela tiden, totalt tror jag att det blev sju omgångar där jag fick flytta tejp och spraya nya rutor. Hade jag gjort om projektet så hade jag nog tejpat hela ytan och liksom skurit ut det som skulle vara svart och sedan spraya, och sen dra bort all tejp så är det ju liksom klart! 
Men visst blev det bra till slut?
 
Före: 
 
Tre omgångar med vit sprayfärg
 
Maskering
 
Och resultatet! :)
Foto: Sofia
 
 
 
Matilda

riktigt snyggt!

Svar: Tack! :)
Sofias Inredning

Michaela

Är ju bra mycket roligare att ha något man "gjort själv" också :)

Svar: Ja verkligen :)
Sofias Inredning

Elin

Men åh, det blev ju hur bra som helst! Du är så duktig :)

Svar: Tack Elin :)
Sofias Inredning

Tina

Wow blev riktigt snygg. Vilket tålamod du har tjejen! :)


Svar: Tack så jättemycket, jag är väldigt nöjd med resultatet! :)
Sofias Inredning

Erika Cao

Åh så fin blogg du har!

Svar: Tack snälla! :)
Sofias Inredning

Johanna

Så snyggt! Riktigt fiffig idé!

Svar: Tackar! :)
Sofias Inredning

Mamma Elva

Oj, vad coolt! Det måste jag testa!
Ha en fin kväll! Kram elin

Svar: Tack! Ja, gör det :)
Sofias Inredning

Emma

Wow vad snyggt! Detta måste jag nog göra med mina brickor hemma som jag inte gillar!

Svar: Tack!! :) Ja, gör det! :)
Sofias Inredning

Jasmine

Vad är det för tejp man använder för att sätta upp posters/prints på väggar?
Jag vill inte förstöra de när jag vill ändra om osv.
Tänkte att du vet :)

Svar: Hej! Då skall du använda Washitejp, det funkar både på färg och tapet :)
Sofias Inredning

Liw - FINA LYAN

wow! Tjuuusigt!

Svar: Taaack :)
Sofias Inredning

Linda - Design Concept

Riktigt snyggt blev det!!
Förstår att krävdes en gnutta tålamod;)

Fin tisdag!
Kram

Svar: Tack! Ja det var som sagt en hel del jobb och pilligt var det! ;)
Sofias Inredning

ANNA

Gör snyggt! Älskar dina diy tips :)

Svar: Tack! Vad kul att du gillar! :)
Sofias Inredning

Pauline

Oj vad fint! Jag får verkligen lust att testa själv!

Svar: Tack! Va kul! Det tycker jag verkligen att du skall göra! Det var mycket jobb men helt klart värt det när det blir så fint! :)
Sofias Inredning

Lovisa

snyggt och fyndigt att göra det själv!

Lissen

Snyggt och fint pysslat av dej.
Vad nöjd du måste ha blivit!

Svar: Tack snälla! Jo jag är supernöjd men det var ju mycket jobb! ;)
Sofias Inredning

Mormorsglamour-pyssel och inredning

Åh! så många toppenbra tips du delar med dig av. Här har du en ny följare :)
/Helena

Tina

Såå snyggt!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress