Oftast när man möblerar sin soffgrupp så är man fast i gamla mönster och ställer soffan längs med en vägg. Men om man har ytan, varför inte flytta ut soffan en bit så att man kan utnyttja väggen bakom till förvaring? Hade jag haft plats här hemma så hade jag helt klart möblerat på detta sätt! :) Mysigt och luftigt när man kan röra sig runt soffgruppen också!
 
Foto: Stadshem
 
ellie

håller med! Om vi hade haft ett större vardagsrum hade jag absolut ställt soffan mer in i rummet. Men har dock flyttat ut soffan en bit från väggen och det gör verkligen skillnad. Även fast det kanske bara handlar om 20-30cm så blir det skillnad. Det upplevs luftigare och soffan känns inte så intryckt i väggen.

Så även fast man kanske inte får in en byrå bakom soffan så funkar det ändå :)

Svar: Då ska jag prova att flytta ut soffan två decimeter och se om det blir någon skillnad! Jag var faktiskt sugen på att göra det och kanske sätta en hylla i höjd med soffans rygg. Kan nog bli schysst att luta några stora tavlor och ha lite ljuslyktor bakom. Bara man inte eldar upp håret! ;)
Sofias Inredning

Elin

Jag har också tänkt på det! Så fort vi flyttar till större kommer jag också satsa på det :)

Svar: Jag med, helt klart! :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress