För några veckor sedan fyndade jag ett sött litet avlastningsbord på loppis. Tyckte det kändes lite Art Deco över det, mycket tjusigt!
Planen var egentligen bara att fräscha upp det med lite ny svart färg eftersom det var vissa skönhetsfel men när jag kom hem och började slipa så insåg jag att personen som målat det svart har gjort det med väggfärg: Inte bra! Så det var bara att börja skrapa bort all färg på översidan, underredet struntade jag i. Sedan grundade jag allt och avslutade med två lager svart lackfärg. Så nu ska det hålla iallafall! :)
 
Före:
Efter:
 
Och titta hur man kan förvandla en gammal tråkig pocketbok!
Foto: Sofia
 
 
 
 
TC

Super fint =)

Svar: Tack! :)
Sofias Inredning

Fröken Grundström

Riktigt läckert! Härligt att göra sådana fina loppisfynd.

Svar: Tack!! :) Ja det är de fynden som är de roligaste! :)
Sofias Inredning

Elin

Vad fint det blev! Älskar den där klockan som står på med :)

Svar: Tack snälla! Ja det är ett loppisfynd från förra våren :)
Sofias Inredning

Elin

Supersnyggt!!

...hur fick du till pocketen sådär? Ser läckert ut! :)

Svar: Tack Elin!Jag vek helt enkelt varannan sida neråt (mot bidningen) och varannan vek jag in kanterna som på ett kuvert! :) Lycka till!
Sofias Inredning

Sofia/ Kreativ inredning

Vad snyggt det blev! Gillar den annorlunda modellen på bordet- och styligen såklart! Skulle du inte kunna dela med dig av dina favoritloppisar förresten? Ha en skön lördag!

MVH
Sofia/ Kreativ inredning

Svar: Tack så mycket Sofia! :) Jo det har jag faktiskt funderat på att göra så det skulle man kanske kunna ta tag i! :) Tack för peppen! :)
Sofias Inredning

Johanna

Super tjusigt ju!

Svar: Tack! :)
Sofias Inredning

Jennica

Var på trendföreläsning igår och du har verkligen lyckats pricka in flera stycken här. Helt medvetet, det inser jag! :)

Färgerna, DYI, boken, hjärtat....
Snyggt!
Kram!

Svar: Jaså så roligt! :) Då är jag ganska trendmedveten då kanske ;)
Sofias Inredning

Jennica

"Kanske..." Jo visst! ;)

Lissen

Så fint bordet blev, jag gillar också om att göra om loppisfynd. Har nästan en likadan väckarklockan.

Har följt dej länge och tittar ofta in här.

Ha en trevlig helg. // Lissen

Svar: Tack så jättemycket! :) Vad glad jag blir!Ha en fin kväll! Kram
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress