Förra helgen ägnade jag och Joel en timma åt att tapetsera en liten vägg i köket. Tapeten kommer från Midbec och är ur kollektionen Denim & c/o. Tapeten är en nonwoven-tapet eller som man kallar det, "easy up" vilket innebär att du limmar vävlim direkt på väggen så du slipper att använda tapetbord och vänta onödiga minuter på att tapeten skall ligga och svälla. Att tapetsera med "easy up" är riktigt enkelt och det går himla fort.
 
Förutom att ha pensel, roller och lim så är detta bra verktyg att ha nära till hands när man tapetserar. Plus en spann med vatten och en trasa/svamp att torka bort lim på tapeten med.
 
Här har ni en bild på hur det såg ut innan, några bilder på mig "in action"och därefter följer resultatet! Vad tycker ni? :)
 
Före:
 
Arbetets gång:
 
 Efter:
Foto: Sofia
 
 
Li

Riktigt snyggt, vilket lyft! :)

Svar: Tack så jättemycket! :)
Sofias Inredning

Hildur - fixa&dona

Det finns inget som slår en väl vald tapet! Dunderfint! Ser att du använder tapetborsten. Själv använder jag bara tapetverktyget. ;) Själv funderar jag på att ta tag i vardagsrummet. Eco Earth vill upp på väggarna! ;) Trevlig helg!

Svar: Tack så mycket Hildur!! :) Jag är jättenöjd! När jag tapetserar på jobbet så har jag också tapetverktyget men om man har en tapetborste liggandes hemma, och inte äger den i plast så använder man tapetborsten ;) I alla fall när man är student, då finns det andra hål att stoppa pengarna i ;) Hihi. Kram
Sofias Inredning

Elin Jonsson

Blev verkligen fint! :)

lejnox

Helt otroligt fint!

Tina

Riktigt cool tapet Sofia!
Kul att förändra sådär litegrann och skönt med ett lite lagomt projekt som ändå ger ett helt annat intryck!

Kram T

Marina

Jätte snyggt! Vilken skillnad och så bra när det bara är en vägg :) Tummen upp!
Ha de gott!

Linda - Design Concept

Vad fint det blev!

Fanny

Superfint! :)

erikasblogg.se

Men OJ vad snyggt det blev!! Passar urbra bakom den hyllan med. Kram!

Annelie/ Svart, vitt & rött

Vilken skillnad! Kanonfint!

Svar: Tack snälla! :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress