Ni kanske kommer ihåg den söta gungstolen som vi hittade på sommarens roadtrip? Den var i ganska fint skick, förutom på vissa ställen där färgen släppt och satt väldigt löst plus att den var lite "smutsig" vit och det har jag lite svårt för...
Jag började med att slipa hela stolen så att löst sittande färg lossnade och mattade ner alla ytor med sandpapper. Sedan la jag en snickerigrund och sedan två lager med Ready V 40 från Nordsjö. Först var jag inne på att måla gungstolen i en mintig kulör men kände att jag kommer tröttna på det så jag körde den helt vit istället. Skulle jag ändra mig så är det ju bara att måla igen! :)
 
Vad tycker ni? Söt va? :)
 
Före:


Efter:

Foto: Sofia
 
TC

super fin =)

Svar: Tack :)
Sofias Inredning

Linda

Jättefin! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress