15 oktober 2012

Nya superfyndet!

Loppisfynd

På vägen hem från skolan idag kikade jag in på Myrorna och kolla här vad jag sprang på! Precis när jag var på väg ut såg jag den här finingen stå bland en massa möbler/prylar som några ur personalen precis ställt dit eftersom de höll på att bära in saker från en leverans de precis fått. Jag högg den snabbt och höll sedan hårt i den i väntan på att någon ur personalen skulle komma tillbaks. Eftersom den PRECIS kommit in i butiken fanns det ju inget pris på den så när killen kom tillbaks frågade jag vad de skulle ha för den. Han vände och vred på den och sa sedan ett pris. Och jag slog till med en gång, 175 kronor för en så fin och annorlunda böjträstol kan man ju inte tacka nej till! :)

Nu väntas lite arbete med den. Sitsen är det mycket sprickor i och det är ganska mycket skav på armstöden, så nu väntas slipning och spackling innan den får lite ny färg på sig :) Men jag tror att jag behåller den svart, eller vad tycker ni? :)
 
Foto taget via min Instagram
 
Anonym

Vrålsnygg!!
Grattis till ditt fina fynd :)

Kram/M

Svar: Tack fina du! Jag är sååå nöjd!
Vad roligt att du lämnade en liten hälsning Madde :)
Sofias Inredning

Madeleine

Inte alls meningen att vara anonym, så därför kommer en till hälsning här :)

Kram/Madde

erikasblogg.se

Vilken tokfin!! Ska bli spännande att se vad du gör med den :) Svart är fint. Annars klarröd?

Svar: Tack! :) Ja just nu lutar ju det åt svart men har inte bestämt mig än.. Rött passar inte hos oss, vi har en del rosa detaljer och jag är inte så förtjust i att blanda de två kulörerna ;)
Sofias Inredning

Jennica

Wow! Vilket fynd! Svart är ju fint....men kanske riktigt mörkrosa, typ cerise...kunde vara fint. Men svart är ju ett säkert kort. :)
Kram Jennica

Svar: Ja visst är den fin?! :) Cerise hade ocksp varit fint men jag är så rädd att jag tröttnar....Lutar nog åt svart iallafall men får se ;)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress